سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش:

کتابچه راهنما جایگزین" قطعات هواپیما" شد/ هواپیمایی ایرانی با تکیه بر "دانش بومی" پرواز می کنند

شرکت های هواپیمایی در تمام این سال ها با تکیه با توان داخلی و دانش بومی کار تعمییر ونگه داری آنها با بالاترین استاندارها انجام شده یک امتیاز محسوب نمی شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سه ماه پیش بود که رسانه های غربی اعلام کردند بویینگ وجنرال الکترونیک آماده فروش قطعات هواپیما به ایران هستند خبری که همان موقع با یک گزارش کامل کذب بودنش را ثابت کردیم.

حالا دوباره رسانه ها غربی همین چند روز پیش اعلام کردند: که بویینگ با  ایرلاین ملی ایران برای فروش قطعات هواپیمایی ایران  توافق کردند.

براساس این گزارش رویتز در این مورد نوشت : ایران ایر و بوینگ برای افزایش ضریب اینی سفرهای هوایی همکاری می کند

خبرگزاری فرانسه خبری با عنوان فروش قطعات هواپیماهایی که بویینگ قبل از 1979 به ایران فروخته منتشر کرد.

وال استریت دراین خصوص نوشت:  بویینگ با طرف ایرانی برا ی فروش قطعات هواپیما به توافق رسید.

 بر اساس این گزارش نکته قابل توجه اینجا است: که هرچه سایت رسمی بویینگ جستجو کردیم خبری مبنی بر توافق   

 این اطلاعیه برای دومین  بار دروغ گویی رسانه ها غربی را درخصوص فروش قطعات هواپیمایی  مسافربری به شرکت های ایرانی نشان داد.

براساس این گزارش مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر که از طرف مدیرعامل این شرکت هواپیمایی سخن می‌گفت؛ یاد آور شد :پس از مذاکرات ایران و 1+5 و توافقات اخیر،‌ با برخی از کمپانی‌های سازنده هواپیما از جمله بوئینگ مذاکراتی در چارچوب تفاهم اقدام  مشترک در حوزه ایمنی انجام شده است.

شاهرخ نوش‌آبادی بیان کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأیید می‌کند بعد از این تفاهم‌نامه، تعدادی از مدارک و کتب فنی در ارتباط با ایمنی را مستقیماً از شرکت بوئینگ دریافت کرده است.

براساس این گزارش  حتی در صورتی  که این ادعا صحت پیدا می کرد :سرویس دهی به هواپیماهایی که از قبل سال 1979 تولید شده اند وعمر بالایی دارند و درتمام این سال ها با تکیه با توان داخلی و دانش بومی کار تعمییر ونگه داری آنها با بالاترین استاندارها انجام شده یک امتیاز محسوب نمی شود

در حال حاضر صنعت هوانوردی  کشورما به جای چند تا کتابچه به هواپیما جدید و موتورنو نیاز دارد تا بتواند ناوگانش را فعال ترکند البته تا کنون هیچ خبری مبنی فروش موتورهواپیما و و یا هواپیماهای نو به شرکت های هواپیمایی ایرانی نیست. 

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۰۹:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
با دانش بومی پرواز می کنه که تپ و تپ می افته دیگه