سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تشكل هاي دانشگاهي نبايد آلت دست افراد و گروههاي جناحي و سياسي قرار بگيرند

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان گفت: تشكل هاي دانشگاهي نبايد آلت دست افراد و گروههاي جناحي و سياسي قرار بگيرند.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران تبریز  ،دكتر موسي ارشد در نخستين جلسه تشكلهاي اساتيد و دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان با آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه مبارك رمضان ، خواستار توجه به  جنبه كاربردي و عملي و افزايش  فعاليت هاي تشكل هاي اساتيد و دانشجويي شد.

وي ضمن تاكيد بر استمرار تشكيل جلسات و افزايش فعاليت اعضاي تشكلهاي اين واحد دانشگاهي اظهار اميدواري كرد اين جلسه نقطه شروع و فعاليت جديدي در تشكل هاي اساتيد و دانشجوئي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان باشد.

وي با بيان اينكه فعاليت در زير پرچم ولايت فقيه و اسلام  و ايران بايد ملاك و يك اصل مهم براي فعاليت تشكلهاي دانشگاهي باشد افزود فعاليت هاي سياسي و اجتماعي تشكلهاي دانشگاهي بايد حول محور قانون اساسي و با شعار وحدت و به دور از تفرقه افكني باشد.

دكتر ارشد  قرار گرفتن افكار مختلف در كنار هم در چارچوب قانون اساسي را باعث پيشرفت كشور دانست و اظهار كرد در فعاليت هاي دانشگاهي طوري باشد كه افراد ديدگاههاي خود را در قبال جامعه و دانشگاه مطرح كنند و از ايجاد تفرقه و تخريب يكديگر  پرهيز كنند.

وي ادامه داد: دانشگاه محل وجود و بروز سلايق و گرايش هاي  مختلفي مي باشد و اگر اختلاف سليقه ها نباشد پيشرفتي هم وجود نخواهد داشت لكن اين اختلاف سليقه ها نبايد به كينه و اختلاف تبديل شوند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان  تشكلهاي  دانشگاهي را از ورود به دسته بندي هاي سياسي و جناحي و آلت دست قرار گرفتن در دست  افراد و گروهها برحذر داشت و گفت با توجه به اينكه دانشگاه يك محل تحصيل كردگان و فرهيختگان و يك محيط علمي و پيشرو در جامعه محسوب مي شود لذا  استاد و دانشجو نبايد اجازه دهد احزاب و گروهها از آنها استفاده ابزاري كنند كه در اين صورت در حق خود ظلم و جفا كرده اند.

وي افزود: الحمدالله آزادي به حد كافي در چارچوب قانون و مقررات در كشور وجود دارد و لذا تشكلهاي دانشگاهي مي توانند با رعايت حريم و حرمت ها و مقدسات و به دور از ايجاد تفرقه و تنش در جامعه و در چارچوب قانون اساسي به فعاليت هاي سياسي و اجتماعي و علمي خود در دانشگاه ادامه دهند.

در ادامه جلسه نماينده رياست دانشگاه در امور تشكلهاي دانشجوئي استان نيز ضمن قدرداني از رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان بخاطر تشكيل نخستين جلسه اين تشكل ها ، به نقش تشكلها در توسعه سياسي و اجتماعي كشور اشاره كرد و گفت وقتي در جامعه اي صحبت از توسعه مي شود همه افكار به سمت توسعه اقتصادي و فراهم شدن زير ساخت ها مي شود در حالي كه به عقيده صاحبنظران توسعه سياسي و حركت هاي توسعه يكي از محورهاي توسعه اي محسوب مي شود.

امير پروار با بيان اينكه در حركت هاي سياسي و اجتماعي دنيا مشاركت نقش مهمي دارد افزود: به همين خاطر سنجش ميزان حضور مردم در عرصه هاي مختلف اجتماعي از جمله  انتخابات در كشورهاي مختلف  از طريق مشاركت مردمي صورت مي گيرد.

وي به حضور گسترده مردم در صحنه هاي مختلف در ايران اسلامي طي 35 سال گذشته نيز اشاره كرد و خاطرنشان ساخت در اين بين مشاركت  دانشگاهيان  در مسائل مختلف سياسي ، اجتماعي ، علمي ، اقتصادي و غيره مهم بوده و به همين خاطر است كه فعاليت تشكل هاي دانشگاهي و مشاركت دانشگاهي شاخص توسعه اي واحدهاي دانشگاهي محسوب مي شود.

در پايان جلسه نيز فرمانده سپاه ناحيه ملكان طي سخنان كوتاهي  خواستار هوشياري تشكلهاي دانشگاهي در برابر  توطئه جنگ نرم  استكبار جهاني و دشمنان قسم خورده انقلاب شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جناحی ، سیاسی ، افراد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.