سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این کفش‌ها موجب انحراف پا می‌شوند

انحراف شصت پا در همه سنین رخ می‌دهد اما در سنین بالای 25 سال معمولا شایع تر است.

علی ترکمان متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که شصت پا بر اثر فشارهای خارجی به سمت انگشتان پا منحرف می‌شود، به این عارضه‌ هالوس و لگوس گویند.

وی در ادامه افزود:‌ یکی از عوامل ایجاد این عارضه پوشیدن کفش‌های نامناسب است و معمولا در خانم‌ها شایعتر است و این به علت پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و پنجه باریک در خانم‌ها است.

ترکمان با بیان اینکه عارضه‌ی هالوس و لگوس در تمام سنین اتفاق می‌افتد اما در سنین بالای 25 سال شایعتر است، افزود: برای جلوگیری از این عارضه بهتر است از کفش‌های پنجه پهن استفاده شده و از کفش‌های با پاشنه‌های خیلی بلند پرهیز شود.

ترکان اظهار داشت: معمولا برای درمان این انحراف پا و برای اینکه شدت عارضه بیشتر نشود، از برس مخصوص استفاده می‌شود. برسها به دو صورت هستند، یکی بین انگشتان شصت پا و انگشت کناری قرار می‌گیرد و یکی دیگر به کناره‌ی داخلی شصت پا بسته می‌شود.

وی اذعان کرد: چنانچه شدت درد و ناراحتی زیاد باشد و یا اینکه تغییر شکل زیاد باشد از جراحی استفاده می‌شود و در جراحی استخوان شصت پا شکسته شده دوباره گچ گرفته می‌شود تا به صورت صحیح جوش بخورد و طول درمان جراحی 3 ماهه است.

ترکمان در پایان خاطرنشان کرد: اگر فرد در هنگام پوشیدن کفش‌ احساس ناراحتی نکند، بهتر است از درمان جراحی خودداری کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انحراف پا ، کفش ، جراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.