سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پاک سازی ماشین آلات کشاورزی راهکاری برای کنترل علف های هرز دایمی

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان پاک سازی ماشین آلات کشاورزی در زمان حرکت بین مزارع را راهکاری تاثیرگذار در کنترل علف های هرز دایمی می دانند.

میرجواد تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان بوجاری و پاک سازی بذور زراعی قبل از کشت را در کنترل علف های هرز دایمی موثر می دانند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از آلودگی کانال های آبیاری به بذر علف های هرز با مبارزه شیمیایی و مکانیکی و استفاده از سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای امکانپذیر خواهد بود.

تاج الدینی ادامه داد: استفاده نکردن از کودهای دامی تازه و انبارسازی آنها در زیر پوشش نایلونی به مدت 3 الی 4 ماه برای از بین بردن بذر علف های هرز و به حداقل رساندن خسارت به محصولات زراعی است.

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: علف های هرز آب بیشتری برای رشد خود نیاز داشته و از این شیوه تولید محصول را محدود می نمایند.

وی اظهار داشت: عمق نفوذ ریشه و سطح جذب آب و مواد معدنی در علف های هرز بیشتر است.

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: تناوب زراعی عامل موثری در کاهش علف های هرز دایمی است و بیشترین تاثیر مربوط به تناوب هایی است که نه تنها قدرت رشد و نمو بیشتری نسبت به علف های هرز داشته باشند.

تاج الدینی تاکید کرد: در زمین هایی که از سیستم های بدون شخم و شخم کاهش یافته استفاده شده، آلودگی مزارع به علف های هرز بیشتر بوده و تناوب زراعی حایز اهمیت است.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کنترل ، علف ، هرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.