سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلینتون: نباید حق غنی‌سازی را به ایران اعطا کرد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی مدعی شد غنی‌سازی اورانیوم ایران به مسابقه تسلیحاتی منجر می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شده غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران به آغاز مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه منجر می‌شود.
 
وی گفت: من با قاطعیت معتقدم که خیلی مهم است که برای مدت طولانی غنی‌سازی اندکی وجود داشته باشد یا هیچ غنی‌سازی وجود نداشته نباشد چون من واقعاً فکر می‌کنم هر گونه غنی‌سازی می‌تواند به مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه منجر شود.
 
خانم"کلینتون" این اظهارات را در مصاحبه با فرید زکریا، تحلیلگر مسائل خاورمیانه، در برنامه‌ای از شبکه خبری سی‌ان‌ان مطرح کرد.
 
این مقام پیشین آمریکا در زمان حضور در کابینه آقای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در رأس تلاشها برای وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، به ویژه در بخش نفت قرار داشت. کلینتون در سال 2013 ازسمتش کناره‌گیری کرد و در حال حاضر یکی از گزینه‌های مطرح برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 به شمار می‌رود.
 
ایران و گروه 1+5 در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای که در شهر وین، پایتخت اتریش برگزار شد به این نتیجه رسیدند که با توجه به اختلافات برجای مانده، مهلت مذاکرات را برای 4 ماه دیگر و تا تاریخ 24 نوامبر (سوم آذرماه) تمدید کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.