سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پيتر لرنر" از احتمال گسترش عملیات نظامی زمینی در غزه خبر داد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد حماس در لابلای جمعیت غیرنظامی غزه لایه های دفاعی تشکیل داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ی تلویزیونی سی ان ان؛
"پیتر لرنر" در گفتگو با این شبکه ی تلویزیونی درباره ی احتمال گسترش عملیات نظامی زمینی در غزه گفت:باید بگویم که ما در این مقطع زمانی نمی دانیم که آیا عملیات زمینی در غزه گسترش می یابد یا خیر! در واقع ارتش اسرائیل هم اکنون مشغول عملیات زمینی است تا تونل های منتهی به اسرائیل را قطع و ویران کند. ما تقریبا نصف کار را تمام کردیم. مشکلی که برای این تونل ها وجود دارد این است که این تونل ها بسیار گسترده هستند و باعث می شود که آنها بتوانند از داخل گلخانه ها و خانه های خود، سه کیلومتر مسیر طی کنند و به داخل اسرائیل بیایند. حل کردن این مشکل نیازمند زمان است.
پیتر لرنز افزود:ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کل این تونل ها از بین می روند.

خبرنگار سی ان ان گفت:من می دانم که این پرسش من ناشی از یک مسئله ی سیاسی است اما فشار به اسرائیل درحال افزایش یافتن است چون تصاویری از غزه منتشر می شود و شمار تلفات به طرز باور نکردنی بالا است. آیا در ارتش اسرائیل این محاسبات وجود دارد که در نهایت یک تصمیم سیاسی گرفته شود تا از تنش کاسته شود یعنی شما به کاری که اکنون مشغول آن هستید سرعت خواهید بخشید؟

پیتر لرنر پاسخ داد:ما باید قدرت تشخیص و تمایز داشته باشیم . تصاویری که مشاهده می کنیم فقط ظاهر ماجرا است.وقتی که ما وارد حومه ی شهر شدیم دیدیم که گویی حماس سه لایه ی دفاعی را در داخل جمعیت غیرنظامی تشکیل داده بود. من دیروز با فرماندهان اسرائیلی در میدان نبرد صحبت می کردم ، آنها به من می گفتند که تلویزیون های صفحه تخت مجهز به دوربین های مدار بسته را مشاهده کردند که با دیدن آن(فلسطینی ها) می دانستند کدام خانه ها را منفجرکنند. دومین مسئله این است که ما به عنوان ارتش اسرائیل باید آماده باشیم تا درصورتی که لازم باشد گام های ضروری را برداریم اما در عین حال باید آماده باشیم تا تونل ها را هرچه سریعتر ویران کنیم.ترجیح ما این است که بتوانیم به طور کامل تونل ها را از بین ببریم و تهدیدها را کاملا از بین ببریم.

وی افزود:هر زمان که پیشنهاد آتش بس مطرح بوده است آنها نهایت تلاش خود را برای تهاجم به خرج دادند. من نمی دانم که آیا تا پای مرگ خواهند جنگید اما می دانم که آنها به عنوان یک سازمان تروریستی خطر زیادی محسوب می شوند. اگر حماس می خواهد بر غزه حکومت کند ما مشکلی با آنها نداریم مشروط به اینکه آنها ما را تهدید نکنند.حماس دیروز که به مدت دوازده ساعت آتش بس دوام داشت ثابت کرد که آنهاروی همه کنترل دارند ولی تصمیم و اراده ی این کار را ندارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.