سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی ظریف با وزرای امور خارجه قطر و ترکیه

محمد جواد ظریف در ادامه تماسهای تلفنی عصر روز یکشنبه خود،بطور جداگانه با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و شیخ خالد العطیه وزیر امور خارجه قطر گفتگو و در خصوص آخرین تحولات غزه تبادل نظر نمود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛محمدجواد ظریف در ادامه تماسهای تلفنی عصر روز یکشنبه خود ، بطور جداگانه با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و شیخ خالد العطیه وزیر امور خارجه قطر گفتگو و در خصوص آخرین تحولات غزه تبادل نظر نمود.
 
ظریف لزوم فعالیت و تلاش این کشورها برای تسهیل و تسریع در ورود کمکهای انسانی به نوار غزه را یادآور شد و پیشنهاد همکاری سازمان های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، قطر و ترکیه برای کمک رسانی فوری به فلسطینیان را مطرح کرد.
 
ظریف همچنین تاکید کرد:علاوه بر کمکهای داروئی و انسانی به باریکه غزه ، درخواست های فلسطینیان از جمله آزادی اسراء و بهبود وضعیت معیشتی ساکنین این منطقه باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
ایشان حمایت بیش از پیش این کشورها از گروههای مقاومت بمنظور تحقق خواسته های مشروع مردم فلسطین و اقدام لازم برای جلوگیری از سوء استفاده رژیم صهیونیستی از شرایط کنونی را مورد تاکید قرار داد.
 
وزرای امور خارجه قطر و ترکیه در این گفتگوهای تلفنی تحرکات و اقدامات دیپلماتیک خود در سطوح منطقه ای و بین المللی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و آتش بس پایدار را تشریح کردند.
 
خالد العطیه و داود اوغلو همچنین بر ضرورت تداوم رایزنی ها و مشورتها با جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای موثر در منطقه برای حمایت از گروههای مقاومت و مردم فلسطین و تسریع در ارسال کمک های انسانی و امداررسانی تاکید کردند.
 
گفتنی است؛در پی بحران اخیر و دور جدید حملات همه جانبه ارتش صهیونیستی به مردم بی دفاع و در محاصره غزه ، دکتر روحانی رئیس محترم جمهور در تماس تلفنی با روسای کشورهای روسیه ، اندونزی ، چین ، امیر کویت و نخست وزیر ترکیه ، همچنین وزیر خارجه کشورمان با آقایان خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، رمضان عبدا... دبیر کل جهاد اسلامی و وزیر خارجه مصر و لبنان پیرامون راههای کمک به مردم بی دفاع غزه و متوقف کردن جنایات و حملات رژیم صهیونیستی گفتگوی تلفنی داشتند و همچنین طی ارسال نامه به دبیران کل سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان ملل لزوم حساسیت و اقدام فوری مجامع منطقه ای و بین المللی نسبت به شرایط و اوضاع انسانی در غزه را مورد تاکید قرار داده است.
 
ظریف همچنین طی حضور در وین و در حاشیه مذاکرات هسته ای با دبیر کل سازمان ملل، نمایندگان اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، رئیس کمیته دفاع از حقوق لاینفک مردم فلسطین و سفرای اردن و فلسطین در دفتر اروپائی سازمان ملل متحد گفتگو و تحرک هرچه بیشتر جامعه جهانی برای افشای جنایات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از وقوع نسل کشی و فاجعه انسانی در غزه را مورد تاکید قرار داده است.

برچسب ها: ظریف ، وزرای ، خارجه ، قطر ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.