سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امريکا با انتشار تصاوير ماهواره ای مدعی شد توپخانه روسيه به خاک اوکراين شليک کرده است

امریکا امروز تعدادی تصاویر ماهواره ای منتشر کرد تا ادعایش را مبنی بر شلیک واحدهای توپخانه روسیه به خاک اوکراین به منظور حمایت از جدایی طلبان اوکراینی و هدف قراردادن نیروهای دولتی این کشور، تقویت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ در چهار تصویر ماهواره ای که توسط مدیر اطلاعات ملی تهیه شده و از سوی وزارت امور خارجه امریکا در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است، بخش هایی از جبهه عملیاتی روسیه - اوکراین به نمایش گذاشته شده است.
امریکا در دو مورد از این تصاویر، به آتشباری های روسی در خاک روسیه متشکل از چند واحد راکت انداز و یک واحد توپ خودکششی اشاره کرده است.
این تصاویر همچنین گودال های ناشی از برخورد گلوله های توپ و راکت نزدیک مواضع نظامی جبهه نیروهای اوکراینی در آن سوی مرز را نشان می دهد.
سومین تصویر ادعایی واشنگتن حاکی از آن است که جدایی طلبان طرفدار روسیه در خاک اوکراین از جنگ افزارهای سنگینی که مسکو در اختیار آنها قرار داده است، استفاده می کنند.
مسکو به صراحت مداخله در درگیری اوکراین را رد کرده و واشنگتن را به تبلیغات سوء علیه روسیه متهم می کند.
 امریکا پنجشنبه با متهم کردن روسیه به شلیک از آن سوی مرز و قصد آن برای تحویل راکت اندازهای سنگین تر و به مراتب قدرتمندتر به متحدان جدایی طلب خود در اوکراین، فشار تبلیغاتی علیه روسیه را تشدید کرد.
اوکراین نیز ادعا کرده است دو فروند جت جنگنده این کشور با شلیک موشک هایی از خاک روسیه سرنگون شده اند اما هنوز امریکا این ادعا را تأیید نکرده است.
نگرانی ها از خساراتی که تسلیحات روسیه ممکن است به واسطه جدایی طلبان اوکراینی ببار آورد ، پس از سرنگونی یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مالزی با 298 مسافر بر فراز قلمرو جدایی طلبان در شرق اوکراین ، به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.