سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسرائیل هیوم گزارش داد؛‌

سرخوردگی مراكز تصمیم گیری در تل‌آویو از نتایج جنگ غزه

روزنامه اسرائیل هیوم در مطلبی به احساس سرخوردگی در تل آویو در اثر تعداد بالای كشته شدگان صهیونیستی اشاره كرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛‌ روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم ، از پر تیراژترین روزنامه‌های رژیم صهیونیستی، امروز یكشنبه در مقاله‌ای به قلم یواف لیمور تحلیلگر مسائل نظامی این روزنامه با اشاره به اینكه برآوردهای اولیه از جنگ با غزه، احتمال تعداد كمتری كشته را می‌داد؛ اعلام كرد: كشته‌شدن تعداد زیادی از افراد ارتش باعث سرخوردگی مراكز تصمیم گیری در تل آویو شده است.

تحلیلگر این روزنامه در مقاله خود می‌نویسد: آنچه موجب خشم در تل‌ آویو شده است این است که حماس درخواست آتش بس را با وجود هزینه سنگینی كه پرداخت كرده است، رد می‌نماید.

لیمور سپس می‌گوید: اسرائیل از موضع آمریكا و طرح آتش‌بسی جان كری وزیر خارجه احساس سرخوردگی می‌كند؛ چرا كه این طرح در واقع تمامی درخواست‌های حماس را مطرح كرده بود.

وی می‌گوید:یكی از دلایلی كه منجر به عدم پذیرش این طرح آتش بس گردید، این بود كه این طرح، مصر وابومازن( محمودعباس) را دور زده و به منزله تقدیم نوار غزه به عنوان هدیه‌ای به خالد مشعل به حساب می‌آمد.

تحلیلگر این روزنامه همچنین می‌گوید: اسرائیل بر روی این مسأله حساب كرده بود كه تخریب و ویرانی كه 3650 بمب و موشك بر نوار غزه بوجود می‌آورد، باعث خواهد شد تا مردم غزه به سران حماس فشار آورده و آن را مجبور به توقف آتش بس كنند.

وی در پایان می‌گوید اسرائیل ومصر توافق كرده‌اند كه در هر راه حلی كه پس از پایان جنگ مطرح می‌شود محمودعباس نیز در ضمن آن باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.