به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی آشتیانی مدیر فنی، عمرانی و امور استاندارد سازی مرکز مطالعات با بیان این خبر افزود: تهیه و تدوین دستورالعمل تحويل موقت و قطعی راه و ابنيه فني شهر تهران، تعیین محدوده تطابق آيتمها و شاخصهاي فني با استانداردها و ضوابط فني مربوطه؛ تعیین و تبیین آيتمها و شاخصهاي فني که بایستی در زمان تحویل، کنترل و بازرسی گردند؛ حصول اطمینان کارفرما از فرایند نظارت و کفایت گزارشهای مجموعه دستگاه نظارتی، علاوه بر مسئولیتهای مصرح دستگاه نظارت در کنترل کیفی و کمی مشخصات فنی و ثبت نتایج و تهیه مستندات کافی جهت ارائه به دستگاه بهرهبردار و سازمان نگهداری مربوطه در صورت نیاز به بررسی مجدد از جمله اهداف در نظر گرفته شده در این پروژه میباشد.
آشتیانی تسریع کرد: وزارت راه و ترابری در راستای تدوین دستورالعملی واحد و مشخص جهت ارزیابی عملیات انجام شده و چک لیستهایی که فرآیند گردش کار را مشخص نماید، در سال 1385 «دستورالعمل تحویل موقت و قطعی راهها» را تهیه و ابلاغ نموده است. دستورالعمل مذکور مشتمل بر تعریف فرآیندهای گردش کار در زمان تحویل پروژه است و برای سهولت فرمهای اطلاعاتی مختلفی برای ثبت اطلاعات مورد نیاز جهت کنترل مشخصات و نظایر آن پیشنهاد نموده است.
وی افزود: هدف از تهیه این دستورالعمل، تجمیع بخشنامهها و دستورالعملهای مختلف تا آن زمان بوده است. در دستورالعمل تحویل موقت وزارت راه عمدتاً به مسایل مربوط به راههای برون شهری پرداخته شده که ممکن است در شکل فعلی برای پروژههای شهرداری تهران کاربردی نباشد.
مدیر فنی، عمرانی و امور استاندارد سازی مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران نیز برای تحویل پروژههای راه و ابنیه فنی بخشنامهها و دستورالعملهای مختلفی دارد که در حال حاضر به کار میرود، خاطرنشان کرد: در این خصوص می توان به دستورالعمل 20-8-7 نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران با عنوان «دستورالعمل تحویل موقت و قطعی پروژههای عمرانی» اشاره نمود. دستورالعمل موجود و مورد کاربرد در حال حاضر عمومی بوده و اطلاعات تخصصي لازم برای انجام فرآیند تحویل و تهیه مستندات جهت ارائه به مجموعه نگهداری در حد مورد نیاز شهرداری را در پروژه های راه و ابنیه فنی در بر نميگیرد و از این لحاظ این دستورالعمل نمیتواند به طور مستقیم مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/