سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزهای بلاتکلیفی در آستانه شروع لیگ/

از فروش صلواتی تا مزایده ناگهانی

در شرایطی که تا آغاز دوره جدید لیگ برتر چند روزی بیشتر باقی نمانده، تیم راه آهن دچار وضعیت عجیبی شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تا 5 روز دیگر لیگ برتر چهاردهم آغاز می شود. در یکی از بازی های اولین روز، استقلال میهمان راه آهن خواهد بود. این اتفاق در حالی روی خواهد داد که یکی دیگر از تصمیمات عجیب و غریب در فوتبال ایران گرفته شد.

دیروز خبری روی خروجی خبرگزاری ها و سایت های ورزشی قرار گرفت مبنی بر احتمال جایگزینی فجر سپاسی به جای راه آهن در لیگ برتر که این موضوع را حمید استیلی مالک و سرمربی باشگاه راه آهن به نقل از تاج اعلام کرده بود.

در این روزها که همه منتظر آغاز دور جدید لیگ برتر هستند، این تیم تهرانی هنوز وضعیت مدیریت و مالکیت مشخصی ندارد. همین نیز موجب شده تا نه تنها وضعیت این تیم و اعضایش در هاله ای از ابهام باشد که شرایط برای برگزاری لیگ برتر نیز با دشواری های روبرو شود. آنچه از شواهد به نظر می رسد، باید انتظار خداحافظی با راه آهن در روزهای آتی است!

زنجانی و باشگاهی بلاتکلیف

با جلب بابک زنجانی و توقیف اموال وی، باشگاه راه آهن سورینت هم دچار بحران شد. حدود یک ماه پیش بود که حمید استیلی با 8 میلیارد تومان امتیاز باشگاه را خرید و به عنوان مالک مشغول به کار شد. اما هنوز چندی نگذشته بود که دادستانی تهران اعلام کرد با فروش راه آهن به قیمت مذکور موافقت نکرده و مباحث مطرح شده در مورد این خبر منتفی است. در واقع، خرید باشگاه پس از کار‌شناسی مجدد از طریق مزایده امکان ­پذیر خواهد بود که یعنی همه چیز باید از اول شروع شود.

در این فاصله راه آهن با در اختیار گرفتن چهره های سرشناسی چون احمدرضا عابدزاده در کادر فنی و بازیکنانی چون امیر عابدزاده، محمد نصرتی، وحید طالب لو، شیث رضایی و ... خود را برای لیگ چهاردهم آماده کرد. اما به یک باره همه چیز به هم ریخت. باشگاهی که در حال آماده سازی جهت حضور در لیگ برتر بود، الان باید تلاش کند تا بتواند خود را به هفته اول برساند؛ اتفاقی که بعد از انتشار اخباری در روزهای اخیر، با اما و اگرهای فراوانی روبرو شده است.

راه آهن به چه کسی می رسد؟

دادستانی تهران روز شنبه به طور قطعی اعلام کرد به رغم آن که در زمینه ­فروش مذاکراتی صورت گرفته، با فروش باشگاه راه آهن به قیمت مذکور موافقت نکرده است. این اتفاق به این دلیلی روی داد که هیئت کارشناسی، باشگاه را با تفاوت افزایش قیمت چهار میلیارد تومانی ارزیابی کرده و به زودی هم فروش از طریق مزایده به عمل خواهد بود. با این اوصاف و با توجه به اینکه راه‌آهن با قیمت 8 میلیارد تومان به حمید استیلی واگذار شده، قیمت جدید 12 میلیارد تومان خواهد بود. این هم یعنی دیگر حمید و رفقا مالکیتی نخواهند داشت!

حمید استیلی از وضع موجود گلایه مند است و می گوید: "نظر دادستانی در این باره مثبت بود؛ اما دوستان خودمان ذهنیت‌ها را خراب کردند و عنوان کردند تیم ارزان فروخته شده است. وقتی پای میز مذاکره صحبت کرده، صلوات فرستاده و کار را تمام کرده‌ایم، نمی‌دانم چرا باز هم این مسائل به میان آمد." البته، مربی روزهای قبل فوتبال ایران که اکنون عضو هیئت مدیره پرسپولیس نیز هست، عنوان نمی کند که چگونه می توان یک باشگاه را به شکل صلواتی واگذار کرد!
 
وی عنوان می کند: "قرار بود رضایت مالک باشگاه در زندان جلب شود که اتفاقاً از این موضوع استقبال کرده بود که یک چهره فوتبالی می‌خواهد باشگاه را خریداری کند. به هر صورت، اگر کسی بخواهد این تیم را خریداری کند، دو دستی آن را تقدیم می‌کنم چراکه باید به بخش خصوصی کمک شود."
 
چه بر سر راه آهن می آید؟

نصیرزاده، کارشناس هم در این خصوص نظراتی دارد: "اگر دادستانی شبهه‌ای نسبت به انتقال باشگاه راه‌آهن وارد کند، سازمان لیگ مجبور است فعالیت‌های راه‌آهن را موقتا نگه دارد."
 
رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قرار است فجرسپاسی شیراز جایگزین راه‌آهن در لیگ برتر شود، می گوید: "این موضوع یکی از احتمالات است و باید در هیئت رئیسه تصمیم‌گیری شود. اگر واگذاری راه‌آهن به بن‌بست برسد، جایگزینی فجرسپاسی به جای این تیم یکی از احتمالات خواهد بود. یکی دیگر از احتمالات ممکن است این باشد که فردی بخواهد با قیمت بالا راه‌آهن را تحویل گرفته و مدارک را تحویل دهد. "
 
نصیرزاده در خصوص اینکه سازمان لیگ اعلام کرده راه‌آهن تا روز دوشنبه فرصت دارد مدارکش را تحویل دهد، عنوان می کند: "همه صحبت‌هایی که اکنون انجام می‌دهیم درباره همین روز دوشنبه‌ای است که سازمان لیگ به همه تیم‌ها فرصت داده است. سازمان لیگ نمی‌تواند برای یک تیم چند روز دیگر نیز فرصت دهد و رفتارش حرفه‌ای است."

حال باید دید در این فاصله کوتاه قوه قضائیه به عنوان متولی اصلی این باشگاه (به گفتی حسینی نماینده مردم اهواز) چه تدبیری خواهد اندیشید. البته امروز به شکل ناگهانی اعلام شد که فردا مزایده در محل شرکت مالک باشگاه برگزار خواهد شد؛ اما در این اندک زمان باقی مانده، راه آهن به سر منزل مقصود می رسد یا باید منتظر پایان راه این تیم قدیمی در فوتبال ایران بود؟ تا فردا باید صبر کرد تا تکلیف مشخص شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.