سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره‌ی کنترل و مبارزه با ایدز وزارت بهداشت خبر داد

تکمیل 11 آزمایشگاه تخصصی ایدز تا پایان شهریور

صداقت گفت: از سال گذشته تدارک تجهیزات آزمایشگاه‌های ایدز آغاز شد که 9 آزمایشگاه راه اندازی و 2 آزمایشگاه دیگر تا پایان شهریور تکمیل می‌شود.

عباس صداقت رئیس اداره‌ی کنترل و مبارزه با ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مواردی  که در سیاست‌های جهانی برای کنترل ایدز در یکی 2 سال اخیر مورد تاکید است بحث تقویت نظام تشخیصی HIV است که از سال گذشته "وزارت بهداشت" آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: افزایش دسترسی به آزمایش HIV، تقویت کیفیت نظام تشخیصی و دستیابی به آزمایش‌های تخصصی و فوق تخصصی مرتبط با ایدز از جمله کارهای در دستور اقدام وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: براین اساس 11 آزمایشگاه تخصصی HIV را در سطح کشور تشکیل و راه اندازی کردیم که از سال گذشته تدارک تجهیزات آن آغاز شد و با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی شد از آغاز امسال استقرار دستگاه‌ها و آموزش پرسنل را در این آزمایشگاه‌ها شروع کردیم.

وی اظهار داشت: از این 11 آزمایشگاه 9 آزمایشگاه راه‌اندازی شده و 2 آزمایشگاه دیگر تا پایان شهریور تکمیل می‌شود که مجهز به آخرین تکنیک‌های اندازه‌گیری سیستم ایمنی بیماران و اندازه‌گیری بار ویروس در بیماران و همچنین مجهز به تکنیک‌های تشخیص مولکولی، تشخیص زودرس به ویژه در نوزادان است.

صداقت خاطر نشان کرد: علاوه بر این خدمات تخصصی، آزمایشگاه‌ها وظیفه‌ی آموزش به پرسنل و کنترل کیفیت آزمایش‌های HIV در آزمایشگاه شهرستانها و استانهای معین خودشان را برعهده دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.