سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

خوشنویسی 30 اثر نفیس از اشعار شاهنامه توسط هنرمند آبدانانی

یک هنرمند آبدانانی 30 تابلو نفیس از اشعار شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی را خوشنویسی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمد عسگری از هنرمندان خوشنویس استان ایلام 30 اثر نفیس از اشعار شیرین و نغز شاعر پر آواز زبان فارسی «فردوسی» را با خط «شکسته نستعلیق» به نگارش درآورد.
وی هدف از این آثار هنری را تجلیل ، تکریم و بزرگداشت نام و یاد عارف و حکیم «ابوالقاسم فرودسی» و پاسداری از مجموعه ماندگار و پر افتخار «شاهنامه» به عنوان هویت زبان فارسی عنوان کرد.
این هنرمند خوش ذوق آبدانانی افزود: شاهنامه در کسوت شاه نامه ها، زینت و زیبایی و شناسنامه رنگین زبان شیرین فارسی است که از سوی دهقان دانای طوس و مظهر ماندگار دودمان دانش پرور ایرانی، فردوسی نگاشته شده و امروز به عنوان یک امانت گرانسنگ در اختیار ماست که باید چون در درخشان از آن پاسداری کنیم.
عسگری تاکید کرد: این تابلوهای نفیس را با توجه به عشق و ارادت به فرهنگ و زبان فارسی در مدت سه ماه به رشته تحریر درآورده و در آینده آنها را در قالب یک مجموعه نفیس هنری در معرض بازدید علاقه مندان قرار خواهم داد.
عضو رسمی انجمن خوشنویسان ایران اضافه کرد: همانطوریکه سخن سرای سترگ سرزمین ایران باستان در قرن چهارم 30 سال از بهترین ایام عمر خویش را صرف تدوین، نگارش و جمع آوری شاهنامه کرده و هویت زبان و ادب فارسی را در جهان تثبیت کرد، امروز نیز وظیفه تمامی هنرمندان متعهد است که نهایت تلاش خود را برای حفظ و صیانت از این سرمایه ملی بکار گیرند.
«محمد عسگری» پیش از این اشعار استادان و عارفان شهیر دیگری همچون «باباطاهر» ، «نظامی گنجوی» ، «محتشم کاشانی» ، «دوره کامل اشعار عربی» و «مناجات نامه حضرت امام علی (ع)» را خوشنویسی و در معرض دید علاقه مندان به هنر و مشاهیر ایرانی و اسلامی قرار داده است.
 
 
 
 
 انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: خوشنویسی ، اشعار ، شاهنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.