سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین خوران گرمدره همچنان قربانی می‌گیرند

درختان 40- 30 ساله پارک جنگی گرمدره قربانی افزون خواهی‌های زمین خواران شده‌اند.

 پیمان فقیه نوبری معاون اداره حفاظت محیط زیست پردیس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: عده‌ای زمین‌خوار که ادعای مالکیت زمین دارند و ظاهرا اظهار کرده‌اند که از دادگاه حکم قطع درختان را گرفته‌اند ؟ داخل پارک جنگلی گرمدره شده و شروع به قطع درختان کرده‌اند. 

وی افزود: درختان دست کاشت 40- 30 ساله که عمدتا سرو نقره‌ای هستند، توسط این افراد قطع می‌شوند. 

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه پارک‌های جنگلی و عمومی جز اموال بیت‌المال هستند و شورای حفظ بیت‌المال و مبارزه با زمین‌خواری بدنبال جلوگیری از کاربری زمینهای کشاورزی و باغی هستند، متأسفانه افراد سودجو با ارائه اسناد غیرمتقن و سوء استفاده از خلاءهای قانونی از طریق مراجع قضایی ادعای مالکیت بر عرصه‌های طبیعی و منابع طبیعی نبوده و از هر فرصتی برای زمین‌خواری و تصاحب زمین استفاده می‌کنند. 

نوبری تصریح کرد: بدین منظور زمین‌های کوهپایه‌ها حریم‌های رودخانه و همچنین پارک‌های جنگلی را که فاقد مالک شخصی هستند هدف قرار می‌دهند. 

وی گفت: البته برخی نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها نیز در پروژه‌های راهسازی، خیابان کشی و احداث ساختمان‌های عمومی از فضای سبز موجود می‌کاهند که با توجه به کاهش فضای سبز مشجر از طریق برج‌سازی و تخریب باغات حداقل انتظار می‌رود مسئولین شهرداری به جای چمن کاری و گل‌کاری نسبت به افزایش فضای سبز مشجر اقدام کنند. 

وی خاطر نشان کرد: کمبود فضای سبز مشجر نشانگر عدم به ثمر نشستن پروژه‌های درخت کاری در دراز مدت است و این نگرانی را ایجاد می‌کند که نظارت (آبیاری مرتب، تأمین سم، خاک و کود مناسب) به موقع انجام نمی‌شود. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: زمین ، درخت ، گرمدره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.