سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

برگزاری مسابقات کشتی سنتی‌ پهلوانی در هیر

چهاردهمین دوره مسابقات کشتی سنتی‌ پهلوانی هیر با حضور کشتی‌گیران سنگین وزن در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛‌ در این مسابقات که دیروز به پایان رسید، تیم‌هایی از روستاهای نوشهر و شهر هیر توانستند در چهار وزن این مسابقات خوش بدرخشند و مقام‌های برتر را به دست آورند.

رئیس هیئت ورزش‌های بومی، محلی و روستایی استان اردبیل در این مسابقات 40 کشتی‌گیر در شب‌های ماه مبارک رمضان با هم به رقابت پرداختند تا در نهایت از بین آنها در چهار وزن کشتی‌گیران برتر معرفی شدند.

علیرضا احدی افزود: این مسابقات با حضور 15 تیم در اوزان بالای 75 کیلوگرم برگزار شد که براساس ارزیابی‌ها هم استقبال مردم از مسابقات امسال در حد بسیار مطلوب بوده و هم این مسابقات با کیفیت مناسب‌تر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در این مسابقات که با حضور 40 کشتی‌گیر از 14 روستای هیر به مدت سه روز برگزار شد، در رده‌بندی تیمی، تیم هیر با کسب 36 امتیاز به قهرمانی رسید و همچنین تیم‌های روستای نوشهر با 33 امتیاز و روستای دلیلر با 19 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رئیس هیئت ورزش‌های بومی، محلی و روستایی استان اردبیلگفت:‌ در رده‌بندی انفرادی این رقابت‌ها نیز که در اوزان 75-، 85-، 95- و 95+ برگزار شد، در وزن 75- محسن رمضان‌زاده از روستای نوشهر و باقر شاهی از روستای تپراقلو، در وزن 85- فرید پوربیرامی از هیر و هادی پاشازاده از روستای کل تپه، در وزن 95- میثم و بهمن نجفی هر دو از هیر و در وزن 95+ فرهاد سرشار از روستای نوشهر و امیر بیدار از هیر به ترتیب اول و دوم شدند.

احدی در ادامه بیان کرد: قرار است از سال آینده این مسابقات با عنوان رقابت‌های کشتی گولشمک با حضور چهار استان شمال‌غرب کشور در اردبیل برگزار شود.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، مسابقات ، کشتی ، سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.