سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

گردوغبار یکی از ریسک فاکتورهای بیماریهای قلبی و عروقی است

یک فوق تخصص جراحی قلب گفت: گرد وغبار همانند سیگار یکی از ریسک فاکتورهای بیماریهای قلبی و عروقی بوده و می تواند در دراز مدت در افراد ایجاد عارضه قلبی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛معصومعلی معصومی ، با بیان اینکه ریزگرد با گردو خاک معمولی متفاوت است، افزود: این ریزگردها اندازه بسیار ریزی دارند و می توانند بسیار بیشتر و عمیق تر از گردو خاک معمولی به عمق راه های هوایی نفوذکنند.

وی افزود: علاوه بر مضراتی که خود این ریز گردها به همراه دارند، انتقال برخی میکربها و ویروس ها توسط آنها به بدن انسان می تواند زمینه ساز بسیاری عفونتها و بیماریها در افراد شود.

این فوق تخصص جراحی قلب گفت:آلودگی موجود در ریزگردها می تواند علاوه بر ایجاد عفونتهای ریوی در افراد ضعیف و سیگاری، موجب تشدید علائم در بیماران مبتلا به آسم و آلرژی شود.

این فوق تخصص جراحی قلب افزود: با توجه به مضراتی که گرد وغبار برای سلامتی انسان دارد، ضروری است که افراد مسن و کودکان و نیز افرادی که عمل جراحی انجام داده و یا مبتلا به بیماریهای قلبی و تنفسی هستند در روزهای غبارآلود حتی المقدور از منزل خارج نشده و یا در صورت خروج حتما از ماسک فیلتر دار استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در خودرو باید همه شیشه ها بالا بوده و از انجام ورزش در هوای آزاد اجتناب کرد./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، غبار ، ریسک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.