سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در "سی ماه" ببیند؛

نخستین زن شهید مقاومت خرمشهر چه کسی بود؟

برنامه "سی ماه" كه به معرفی و زندگینامه 24 بانوی شهیده انقلاب اسلامی می پردازد، شنبه 4 مرداد به زندگینامه شهیده شهناز حاجی شاه می پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، محمد رفعتی با اعلام این خبر گفت: برنامه "سی ماه"  كه به معرفی و زندگینامه 24 بانوی شهیده انقلاب اسلامی می پردازد، شنبه 4 مرداد به زندگینامه شهیده شهناز حاجی شاه می‌پردازد.
 

وی افزود: این مستند نمایشی به زندگی 24 بانوی شهیده می پردازد كه در 30 قسمت به صورت كاملاً نمایشی پخش می شود. چند نفر دانشجو كه به دنبال تحقیق خود هستند قصد دارند رمانی درخصوص زندگی بانوان شهیده انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآورند. در این برنامه سعی شده از مراحل مقدماتی و اولیه این كار و مصاحبه با بستگان آن بانوان شهیده، برنامه ای تهیه شود و برای مخاطبان به نمایش درآید.

تهیه كننده این برنامه خاطرنشان كرد: در برنامه روز شنبه 4 مرداد به شهیده شهناز حاجی شاه می پردازد. بانو شهناز حاجی شاه اولین زن شهید مقاومت خرمشهر بود كه در سال 33 در دزفول دیده به جهان گشود و امدادگر بسیجی و جهادگر جبهه های جنگ بود. خداوند او را بعد از دو پسر و با توسل مادرش به حضرت فاطمه زهرا(س) به خانواده حاجی شاه داده بود كه در نهایت به درجه رفیع شهادت هم نائل شد. او از همان كودكی گره گشای فامیل بود و هر زمان در فامیل مشكلی به وجود می آمد این شهید بزرگوار با تدبیر و متانت نسبت به حل آن اقدام می كرد و تا جایی كه از دستش برمی آمد، گره گشایی می كرد. یكی از ویژگیهای بانو حاجی شاه این بود كه هیچگاه دوستانش را از قشر خاصی انتخاب نمی كرد و حتی گاهی با كسانی دوستی می كرد كه شاید از نظراعتقادی هیچ شباهتی به او نداشتند. در نهایت این بانوی مدیر و مدبّر در هشتم مهر 59 در منطقه خرمشهر به شهادت رسید.

از همكارانی كه با این برنامه همكاری دارند می توان به علی ابدالی (كارگردان) و مجید حبیبی و محمد رفعتی (تهیه كنندگان) اشاره كرد.

«سی ماه » كاری از گروه معارف شبكه دو سیماست كه شانزدهمین قسمت آن ساعت 19 به روی آنتن شبكه می‌رود.



انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.