سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرتضی طلایی در نشست ائمه جماعات منطقه 11:

مسجد قلب تپنده هر محله است

در نشست ائمه جماعات مساجد منطقه 11 با ذکر این نکته که مسجد قلب تپنده هر محله است، بر ضرورت بهره مندی از روحانیت در اداره بهتر و معنوی شهر تأکید کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نشست و ضیافت افطاری ائمه جماعات مساجد منطقه 11 به میزبانی شهرداری منطقه 11 با حضور مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران ، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ، مهران اعتمادی شهردار منطقه 11 ، ائمه جاماعت مساجد و جمعی از معاونین و مدیران منطقه در مسجد کمیل برگزار شد.

در این نشست مرتضی طلایی با بیان این که فلسفه ارتباط و تعامل مدیریت شهری با روحانیت در شهر تهران ، بهره گیری معنوی از این قشر اثر گذار برای اداره بهتر و معنوی شهر است گفت: با توجه به این که شهرداری ظرفیت بسیاری در هر محله دارد بر آن هستیم تا نقش اصلی روحانیت را در اداره شهر با استفاده از این ظرفیت ها بالا ببریم .

وی با اشاره به وجود 374 سرای محله در محلات شهر تهران با ضروری خواندن تحکیم مبانی دینی و توسعه و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه مساجد را به عنوان قلب تپنده محله برای نیل به اهداف عالی شهرداری تهران مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد :جهت گیری ما باید بر اساس تفکر مسجد محور باشد.

طلایی با توجه به شرایط موجود در جامعه امروز ؛ ضرورت سازماندهی و پشتیبانی نیروهای متدین و انقلابی و مذهبی در عرصه اجتماعی با دو محوریت روحانیت و مسجد را بسیار مهم دانست و برشناسایی نیازهای فرهنگی هر محله  و سازماندهی فعالیت های فرهنگی با ایجاد اتاق فکر تأکید کرد.

وی تصریح کرد: اتاق های فکر در هر محله می توانند نیازهای محلی و طراحی و مهندسی فرهنگی هر محله را انجام دهند تا با برآورد درست از نیاز سنجی ها که با محوریت مساجد و استفاده از منابع در اختیار انجام می شود ؛ مشکلات را حل کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران حضور روحانیون در سرای محلات را برای ارتقای فرهنگی و دینی محله ضروری دانست و از آنان خواست تا اداره خانه های قرآن و عترت را در سرای محلات به دست گیرند .
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، مسجد ، ارتقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.