سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن: آمریکا با شرکای خود برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه همکاری می‌کند

معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در گفتگوبا رئیس جمهوری اوکراین گفت که آمریکا با شرکای خود برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه همکاری می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، "جوبایدن" معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین گفت: آمریکا با اتحادیه اروپا و شرکای خود در گروه هفت برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه همکاری و هماهنگی می‌کند.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: جوبایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا و "پترو پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه درباره اوضاع داخلی اوکراین ومسائل متعلق به تضمین راهرویی امن برای کارشناسان تحقیق درباره شرایط سقوط هواپیمای مالزی و مکان حادثه در شرق اوکراین، گفتگو کرده و دو طرف درباره (آنچه کاخ سفید) ادامه مسلح ساختن نیروهای دفاع مردمی در شرق اوکراین توسط روسیه (نامیده)، بحث و گفتگو نمودند.

کاخ سفید اعلام کرده که در این گفتگو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین به بایدن تأکید کرده که صرف نظر از فروپاشی ائتلاف حاکم در پارلمان اوکراین، به کار خود برای اجرای اصلاخات اقتصادی فوق‌العاده مهم ادامه خواهد داد.

در بیانیه کاخ سفیدهمچنین آمده است: پروشنکو طرف آمریکایی را در جریان نتیجه گفتگوهای تلفنی خود با سران هلند و استرالیا و مالزی درباره مسأله تأمین امنیت ورود به محل حادثه هواپیمای مالزی ونیز تلاش‌های انجام شده به منظور کمک برای پایان دادن تحقیقات بین المللی در سریع‌ترین زمان ممکن قرار داد.

کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهوری اوکراین به بایدن اعلام کرد که روسیه به انتقال تجهیزات نظامی سنگین وسلاح به جدایی طلبان در شرق اوکراین ادامه می‌دهد و نیروهای اوکراینی بیشتر و بیشتر مورد هجوم و بمباران طرف روسی قرار می‌گیرند.

در این گفتگو بایدن نیز گفت: آمریکا با اتحادیه اروپا و گروه جی هفت با هدف ایجاد هزینه های اضافی بر روسیه در مقابل کارهای غیرمسئولانه روسیه که موجب بی ثباتی اوکراین می‌گردد، همکاری وهماهنگی می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.