سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاتمی : یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف میان اوقاف و منابع طبیعی تفکیک شده است

یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف میان منابع طبیعی و اوقاف در سطح کشور به نفع مردم، موقوفات، منابع طبیعی و نظام جمهوری اسلامی ایران تفکیک شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در کارگروه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری در اراک ، اظهار داشت: احیا موقوفات یک وظیفه شرعی است و باید در این زمینه تلاش کنیم تا در زمره اعمال نیک ما ثبت شود.

وی ادامه داد: بهترین تفاهم نامه سازمان اوقاف و امورخیریه، تفاهم نامه ای است که با منابع طبیعی نوشته شده و بیشتر موقوفات احیا شده در سطح کشور نیز با امضای این تفاهم نامه به ثمر رسیده است.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: برای احیا موقوفات، دو تفاهم نامه 3 جانبه میان اوقاف، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی منعقد شده و بر اساس آن جلساتی با هدف ارائه گزارش عملکرد و رفع موانع و اختلافات موجود در سطح استان ها برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاتمی بیان کرد: تاکنون در استان مرکزی اقدامات خوبی برای احیا موقوفات و اخذ سند مالکیت برای آنها صورت گرفته و باید تلاش شود هر آنچه از پلاک های مورد اختلاف باقی مانده است، سریعتر مورد توافق اوقاف و منابع طبیعی قرار گیرد و سند آن اخذ شود.

در ادامه عموزاده، معاون حفاظت و اراضی سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: با تفاهم نامه های منعقد شده بین اوقاف و منابع طبیعی و در جلسات مشترک برگزار شده اقدامات خوبی برای احیا موقوفات صورت گرفته که بررسی ها نشان دهنده ارزیابی های مثبت و روند خوب اجرای این تفاهم نامه در استان مرکزی است.

عموزاده با اشاره به اینکه این تفاهم نامه می تواند منشا اقدام برای سایر دستگاه های اجرایی که اختلاف دارند، باشد افزود: با توجه به این مهم که روند رفع اختلاف در دادگاه ها طولانی است و قاضی نیز طبق دفاعیات قضاوت می کند و حکم می دهد و این موضوع نیازمند صرف زمان بسیاری است، بهتر است که خود دستگاه ها در موارد مورد اختلاف با هم به توافق برسند.

وی ادامه داد: روند اجرای قانونی برخی پرونده ها پس از گذشت 15 سال هنوز تعیین تکلیف نشده و در این بین چه فرصت هایی را فقط به خاطر اینکه نخواسته ایم با تفاهم مشکلات را حل کنیم از دست داده ایم در حالی که می توان در چارچوب قوانین و با استفاده از توانمندی 3 جانبه اوقاف، اسناد و املاک و منابع طبیعی امور را حل و فصل کنیم.

براساس این گزارش ، در این جلسه در خصوص زمین ها و پلاک های مورد اختلاف بحث شد و در پایان به منظور رفع سریعتر این اختلافات مصوباتی تصویب و صورتجلسه به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبخیزداری ، اراک ، اوقاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.