سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد محصولات "پتروشيمي" ايران بيش از 5 درصد افزايش يافت

توليد محصولات پتروشيمي به دليل وارد مدار شدن چهار ترين فازهاي 15 و 16 و 12 در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از پنج درصد افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا،مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران با بيان اين که با افزايش خوراک، توليد مجتمعهاي پتروشيمي کشور به زودي افزايش مي يابد، گفت: به تازگي واحدهاي جديد مانند، پتروشيمي ايلام و پليمر کرمانشاه وارد مدار توليد شده است.

علي محمد بساق زاده پيش بيني کرد که در صورت پايداري در تامين خوراک، امسال توليد محصولات پتروشيمي کشور به حدود 48 ميليون تن خواهد رسيد.

وي با بيان اين که راه اندازي فازهاي 15 تا 18 پارس جنوبي تحولي بزرگ در زمينه تامين خوراک پتروشيمي ها در بخش متان، اتان و ميعانات گازي ايجاد خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده امسال 100 ميليون متر مکعب گاز طبيعي يا متان از طريق اين فازها به توليد کشور افزوده مي شود که مي تواند کمک زيادي به مجتمعهاي پتروشيمي مصرف کننده، کند.
کاهش 1,5 ميليون تني محصولات پتروشيمي به دليل کمبود خوراک

مدير کنترل توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران با يادآوري اين که به طور معمول در فصل زمستان به دليل کمبود گاز متان تعداد زيادي از مجتمعهاي صنعتي به ويژه پتروشيمي ها از مدار توليد خارج مي شود، گفت: سال گذشته به دليل کمبود خوراک در اين فصل، توليد محصولات پتروشيمي کشور بيش از 1,5 ميليون تن کاهش يافت، از اين رو به نظر مي رسد با افزايش توليد در پارس جنوبي ديگر شاهد اين موضوع نباشيم.

وي با بيان اين که پارسال مجتمعهاي پتروشيمي در اوج مصرف گاز با کمبود خوراک 160 ميليون متر مکعبي روبرو بودند، تصريح کرد: انتظار مي روند مجتمعهاي توليد کنند متانول، اوره و آمونياک کشور امسال با کمبود خوراک روبرو نشوند.

چندي پيش معاون مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي گفته بود: ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي ايران در سال گذشته ميلادي به حدود 60 ميليون تن رسيد.

محمد حسن پيوندي با اشاره به برنامه ريزي براي توليد 55 ميليون تن محصولات پتروشيمي، افزوده بود: در صورت بهره برداري از اين طرحها سالانه 26 ميليارد دلار محصولات پتروشيمي روانه بازار مي شود.

وي تصريح کرده بود: ميانگين پيشرفت اين طرحها حدود 20 درصد است و براي اجراي آنها بايد 33 ميليارد دلار سرمايه گذاري شود.

تا پايان سال 2015 حدود يک ميليون تن پلي اتيلن به ظرفيت موجود کشور افزوده مي شود و با بهره برداري از فازهاي 15 و 16 و همچنين 17 و 18 خوراک اين مجتمعها نيز تامين خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.