سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بهره برداري از 19معدن با 103 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خراسان رضوي

19 معدن با 103 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،گفت: این تعداد معدن با 423 میلیون تن ذخیره مواد معدنی از ابتدای امسال تاکنون در این استان به بهره‌برداری رسیده است .

راضیه علیرضایی افزود: این معادن شامل بنتونیت، تراورتن، خاک صنعتی، سنگ آهک، سنگ آهن، شن و ماسه، گچ، منگنز، مرمر و مرمریت است.

وی میزان استخراج سالانه این معادن را 500 هزار تن اعلام کرد و گفت: گروه معدنی این معادن شامل سنگ تزئینی، مصالح ساختمانی و فلزی است که در شهرهای بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، زاوه، سبزوار، فریمان، گناباد، مشهد و نیشابور قرار دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : با بهره برداری از این معادن برای 135 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
خانم علیرضایی افزود: با بهره برداری از معادن جدید شمار معادن استان به 748 معدن با ذخیره قطعی سه میلیارد و 423 میلیون تن رسید.
 

وي خام فروشی برخی مواد معدنی، نبود صنایع فرآوری کافی و معدنکاری سنتی را از مشکلات بخش معدن خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: اکنون بسیاری از طرحهای سرمایه گذاری استان به سمت مناطق کمتر توسعه یافته سوق پیدا کرده که به علت جهت گیری توسعه صنایع معدنی در استان استب/.


برچسب ها: معادن ، سرمایه ، بخش ، خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.