سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود تحریم علیه روسیه؛

فرانسه و انگلیس بدنبال منافع اقتصادی در روسیه هستند/ ادامه فروش محصولات و تبادلات مالی با این کشور

فرانسه و انگلیس از یکسو دم از تحریم روسیه می زنند و از سوی دیگر فروش محصولات و تبادلات مالی خود را با این کشور ادامه می دهند .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24،فرانسه و انگلیس دو کشور مهم اروپایی از یکسو دم از تحریم روسیه می زنند و از سوی دیگر فروش محصولات و تبادلات مالی خود را با این کشور ادامه می دهند که فروش دو کشتی میسترال فرانسه به روسیه نمونه بارز آن است.
 
با وجود افزایش تنش های غرب و روسیه بر سر اوکراین ، فرانسه تصمیم گرفته است دو فروند کشتی های معروف خود به نام میسترال را به روسیه بفروشد.

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس به این اقدام فرانسه به شدت معترض است. این در حالی است نتایج یک تحقیق پارلمانی در انگلیس نشان می دهد این کشور نیز به فروش تجهیزات نظامی به روسیه ادامه می دهد.

"میکائیل برت" اقتصاددان و مشاور دولت تونی بلر درباره اینکه چرا دیوید کامرون تا این حد از فروش کشتی های میسترال فرانسه به روسیه به خشم آمده است می گوید علت اصلی این اختلاف فرانسه و انگلیس بیشتر از آنکه به سیاست های اتحادیه اروپا برگردد ریشه در سیاست های داخلی دارد.

اگر به طور عمیق تر به موضع پرداخته شود و حاشیه ها را کنار بگذاریم مواضع فرانسه و انگلیس تقریبا شبیه هم است.

هر دو کشور منافع اقتصادی خود را در روسیه دنبال می کنند و تلاش می کنند در نتیجه تحریم هایی که بر روسیه وارد می شود کمتر متضرر شوند وگرنه فروش دو کشتی میسترال از نظر درامد اصلا چشمگیر نیست.

روسیه هر سال بیش از 81 میلیارد یورو صرف هزینه های نظامی خود می کند. میزان مبادلات مالی که بین روسیه و مرکز مالی لندن وجود دارد رقمی بسیار بالاست که اصلا قابل مقایسه با حجم مبادلات تجاری فرانسه با روسیه نیست.

اما سرمایه داران روسیه که در مرکز مالی لندن سرمایه گذاری کرده اند با پیش بینی تیره شدن روابط غرب و روسیه و افزایش تحریم های اقتصادی علیه روسیه، تقریبا سرمایه های خود را از روسیه خارج کرده اند.

از همین رو لندن تا حدودی مطمئن شده است اگر تحریم های بیشتری بر روسیه اعمال شود از نظر مالی متضرر نمی شود.

به عبارت دیگر ، اعتراض لندن به فروش کشتی های میسترال به روسیه بیشتردلایل اقتصادی دارد چرا که دو کشور نمی خواهند در جریان تحریم های روسیه بیش از دیگری متضرر شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.