سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایگاه خبری ترکیه:

راهپیمایی امسال "روز قدس" در سراسر دنیا باشکوهتر از همیشه

پایگاه خبری ترک زبان در خبری با اشاره به حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه ،‌حضور مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس را باشکوهتر از همیشه پیش بینی کردند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری ایسلامیک اینویتیشن ترکی ؛ تحلیلگران معتقدند راهپیمایی امسال " روز جهانی قدس "‌در کشورهای مختلف دنیا شاهد حضور قوی تر و گسترده تر موج جمعیتی است که از تجاوز اخیر نظامیان اسرائیلی به نوار غزه به خشم آمده اند . 

حملات وحشیانه اخیر ارتش صهیونیسم به مردم بی دفاع و بی گناه غزه موجب شهادت بیش از 800 شهروند فلسطینی شده است . انتظار می رود میلیون ها انسان از اقصی نقاط جهان برای ابراز انزجار خود از جنایات اسرائیل و نیز اعلام حمایت از مظلومیت مردم در روز جمعه آخر ماه رمضان به خیابانها بیایند . 

روز جهانی قدس مراسمی سالانه است که آزادگان جهان در آن اشغال بیت المقدس توسط رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند . این مراسم در کشورهای مسلمان و عربی و بخصوص در ایران هر سال با شکوه و جمعیت زیاد مردمی برگزار می شود . بعلاوه در کشورهای غیر مسلمان نیز بیش از دو دهه این راهپیمایی برگزار می گردد .

این پایگاه خبری ترک همچنین نوشت :‌ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای نخستین بار در سال 1979 آخرین جمعه ماه رمضان را " روز جهانی قدس"‌ و روز حمایت بین المللی از مردم و مقاومت فلسطینی نام گذاری کرد . اعلام علنی خشم و نفرت از رژیم صهیونیستی و اقدامات وحشیانه آن طی شش دهه گذشته ضد فلسطینیان از مضامین اصلی راهپیمایی اعتراض آمیز در این روز می باشد . 

تاکید بر اهمیت "‌بیت المقدس "‌برای همه مسلمانان دنیا نیز بخش دیگری از مفاد اصلی در راهپیمایی روز جهانی قدس است . 

به گفته کارشناسان و تحلیلگران بین المللی مراسم روز قدس امسال در تمامی کشورهای دنیا با تعصب و شور و شوقی چند برابر برگزار شده است چرا که مردم جهان طی 18 روز گذشتهشاید وحشیانه ترین خشونت ها  و جنایات از سوی ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه بوده اند . باریکه غزه از سال 2007 تا کنون در محاصره اسرائیل بوده و اخیرا دایره این محاصره و خشونت تشدید شده است . 

به نوشته این پایگاه خبری ترکیه ای ؛‌هدف اصلی برگزاری این روز دستیابی به اهداف بلندمدت مسلمانان از جمله آزادی فلسطین و قدس شریف با تکیه بر اندیشه های ناب و درخشان اسلام می باشد .

سرتیپ رمضان شریف ، فرمانده ستاد قدس و انتفاضه فلسطین در اوایل هفته گذشته اظهار داشت : روز جهانی قدس امسال در جمعه آخر ماه رمضان در بیش از 80 بخش و کشور در سراسر دنیا برگزار می شود تا فریاد حمایت عدالت خواهان از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و انزجار از جنایات وحشیانه اسرائیل به گوش تمامی جهانیان و از جمله سردمداران تل آویو و حامیان آنها برسد . 




انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.