سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بینش اشتباه در مورد لرستان عامل مهم ناشناخته شدن آن است

لرستان استانی در غرب ایران دارای تمدنی چند هزار ساله که با برداشت اشتباه از آداب و رسوم و داشته‌های فرهنگی آن تاکنون شناخته نشده است.

سید علی صالحی کارشناس ارشد معماری و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص دلایل ناشناخته ماندن و کوتاهی مسئولان  استان لرستان به منظور معرفی داشته‌های فرهنگی و تاریخی این استان گفت:مهمترین دلیل نبودن افرادی در سمت‌های ارشد اجرایی کشور از این خطه در صد ساله‌ی اخیر است.
 
کارشناس ارشد معماری عنوان کرد: بنده در شهرستان " ازنا " در شرق استان لرستان سکونت داشته و شناختی که از این استان و از مردم آن دارم با آنچه که در خارج استان گفته می‌شود یکی نیست.
 
صالحی تصریح کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی سیمای استان و معرفی آداب و رسوم، و ارزشهای فرهنگی و همچنین آثار تاریخی لرستان، هموطنان اکنون شاهد تغییرات شگرفی در بینش و افکار آن‌ها بوجود آمده است.
 
استاد دانشگاه اظهار داشت: با کاوشهای چند ساله‌ی اخیر در این استان نشان از قدمت و پیشینه این قوم را به خوبی نشان می‌دهد.
 
وی در پایان گفت: آسانترین راه برای نشان دادن ارزش‌های فرهنگی اکنون رسانه است و اگر در سطح کشور داشته‌های فرهنگی لرستان به نمایش گذاشته شود، مطمئن باشید همگان به بینش اشتباه در مورد اهالی این استان تاکنون پی خواهند برد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: لرستان ، کاوش ، ارزش ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.