سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش "سود خالص" کیا موتورز در سه ماهه دوم سال

شرکت خودروسازي کياموتورز کره جنوبي امروز جمعه از کاهش بيش از سيزده درصدي سود اين شرکت در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي خبر داد .

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سئول، کياموتورز دومين شرکت بزرگ خودروسازي کره جنوبي اعلام کرد سود خالص اين شرکت در پي کاهش فروش ناشي از افزايش ارزش وون و لطمه به صادرات خودروهاي توليدي ، در سه ماهه دوم سال 2014 بالغ بر سيزده مميز سه دهم درصد کاهش يافته است .  

سود خالص کياموتورز براي سه ماه آوريل تا ژوئن حدود يک تريليون وون معادل 988 ميليون دلار برآورد شده است .

اين در حاليست که سود عملياتي شرکت در طول سه ماهه دوم حدود 31 مميز هفت دهم درصد کاهش يافته  و بالغ  بر769 ميليارد وون برآورد مي شود.  
در بيانيه کياموتورز تاکيد شده است با توجه به بالا ماندن ارزش وون ، ميزان سوددهي به نحو چشمگيري کاهش نشان مي دهد زيرا صادرات حدود 75 درصد از تجارت اين شرکت را به خود اختصاص داده است .  

ارزش واحد پول کره جنوبي در برابر دلار طي سه ماه دوم سال 2014 بيش از هشت درصد افزايش يافته است که اين رقم در شش سال گذشته بيسابقه بوده است .  

اين بيانيه مي افزايد سياست عدم ارائه تخفيف که با توجه به محبوبيت مدل هاي جديد اين شرکت خودروسازي در خارج از کشور پيگيري مي شود ، در کنار هزينه هاي بازاريابي مقرون به صرفه مانع از سقوط هر چه بيشتر درامدهاي کياموتورز شده است .  

شرکت کياموتورز همچنين پيش بيني کرده است با توجه به رقابت شديدتر شرکتهاي رقيب و نوسانهاي مختلف در بازارهاي مالي جهان ، احتمالا اين شرکت در نيمه دوم سال 2014 با چالش هاي بيشتري روبرو خواهد بود .
انتهای پیام/

برچسب ها: کیا موتور ، سود خالص ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.