سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی/

برداشت بيش از 2 هزار تن غلات در نهبندان

پیش بینی می شود امسال بیش از 2 هزار تن غلات در شهرستان نهبندان خراسان جنوبی برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ باقری مدیر جهاد کشاورزی نهبندان،پیش‌بینی کرد:تا انتهای فصل برداشت غلات در نهبندان، بیش از ۲ هزار تن از این محصولات برداشت شود.


وی افزود: برداشت غلات در شهرستان نهبندان از 25 فروردین ماه آغاز شده و تاکنون در سطح  بیش از 6 هزار هکتار ادامه دارد.


باقری تصریح کرد: از این سطح 4 هزار هکتار گندم و 2 هزار هکتار جو است که 70 درصد از این سطح توسط 11 دستگاه کمباین بومی و مهاجر برداشت و مابقی توسط دروگر و بصورت دستی انجام می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خاطرنشان کرد:امسال از ابتدای فصل برداشت تاکنون هزار و 431 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط دو عامل خرید جمع‌آوری و به سیلو تحویل داده شده استباقری بیان کرد: گندم مازاد کشاورزان نهبندان در مقایسه با سطح برداشت در سال گذشته رشد 355 درصدی را نشان می‌دهد.


وی افزود:در همین راستا میزان 4 هزار و 800 تن جو تولید شده که از این میزان نیز هزار تن جو توسط تشکل‌های شهرستان خریداری و بین دامداران توزیع شده است.


مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با اشاره به افزایش رغبت کشاورزان به تحویل گندم به سیلو، تصریح کرد: این رغبت می‌تواند به دنبال قیمت به نسبت مناسب تضمینی در مقایسه با سال گذشته باشد که سبب ایجاد انگیزه در بین گندمکاران شده است.


باقری افزود: تأمین مواد غذایی مورد نیاز جمعیت کشور با اتکا به استعدادهای ملی و منابع خدادادی و تکیه براستعدادها، تخصص داخلی و نیروی انسانی و در نهایت استقلال کشور از جمله اهدافی است که توجه به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی اظهار کرد: تولید محصولات استراتژیک و حیاتی از جمله غلات و دانه‌های روغنی در راستای تأمین خودکفایی کشور از جمله اهداف وزارت متبوع است.


مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: در این راستا سطح 6 هکتار از اراضی شهرستان نهبندان در سال زراعی جاری به کشت آزمایشی کلزا اختصاص یافته است


باقری تصریح کرد: محصول کلزا در نهبندان با عملکرد 1.5 تن در هکتار تولید 9 تن محصول خالص را به دنبال داشته است


مدیر جهاد کشاورزی نهبندان همچنین یادآور شد: توسعه کشت این محصول در سال زراعی جاری در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد که برنامه‌ریزی لازم برای کشت 30 هکتار از این محصول فراهم شده است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.