سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش‌ها نشان می‌دهند؛

بیماریهای ناشی از غذا عامل 7 میلیون مرگ در سال

گزارش‌های "سازمان بهداشت جهانی" نشان می‌دهند که بیماریهای ناشی از غذا عامل حدود 7 میلیون مورد مرگ‌ومیر در سال در مناطق مختلف جهان است.

محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در سالهای اخیر اقدامات نسبتا خوبی در جهت پیشگیری و کنترل عفونتها و مسمومیت‌های غذایی صورت گرفته که نتیجه آن کاهش این بیماریها در برخی از مناطق و کشورها بوده است.

وی افزود: البته در برخی از کشورها نه تنها بیماریهای ناشی از غذا کنترل شده است بلکه موارد ابتلا به این بیماری نیز افزایش نسبی یافته است.

شفیعی گفت: در واقع باید به این نکته اشاره کرد که با وجود اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است اما همچنان موارد ابتلا به بیماریهای ناشی از غذا و مرگ‌ومیر مرتبط به این بیماری بسیار بالا است.

وی با اشاره به مرگ‌ومیر میلیونها نفر در جهان بر اثر بیماریهای مرتبط با غذا تاکید کرد: گزارشهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که بیماریهای ناشی از غذا عامل حدود 7 میلیون مورد مرگ‌ومیر در سال در مناطق مختلف جهان است.

شفیعی یادآور شد: یکی از مهمترین ضعف‌ها در خصوص مواد غذایی اطلاعات کم مردم در خصوص بیماریهای مرتبط با غذا و راههای پیشگیری از این بیماریهای است.

وی خاطر نشان کرد: ضعف در نظارت و کنترل مواد غذایی نیز یکی دیگر از عوامل مهم مرتبط با شیوع بیماریهای ناشی از غذا در سراسر جهان و از جمله در کشورمان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عفونت ، مسمومیت ، غذا ، مرگ و میر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.