سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

75 درصد زنان به "آنژیوم عنکبوتی" مبتلا می‌شوند

بر اساس نتایج مطالعات اخیر حدود 75 در صد زنان به ویژه در دوران بارداری به عارضه پوستی آنژیوم عنکبوتی مبتلا می‌شوند.

حمیدرضا خیاطی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زنان در دوران بارداری ممکن است به مشکلاتی پوستی مختلفی دچار شوند که از جمله این مشکلات آنژیوم عنکبوتی است.

وی افزود: آنژیوم عنکبوتی یک برجستگی قرمز رنگ به اندازه سرسنجاق بوده که دارای یک قسمت مرکزی است و از اطراف آن عروق خونی متسع به شکل شعاعی خارج می‌شود.

خیاطی با اشاره به اینکه آنژیوم عنکبوتی می‌تواند در تمام افراد دیده شود تاکید کرد: براساس نتایج مطالعات اخیر حدود 75 درصد زنان به ویژه در دوران بارداری به عارضه پوستی آنژیوم عنکبوتی مبتلا می‌شوند.

وی یادآور شد: عارضه پوستی آنژیوم عنکبوتی که در زنان باردار شیوع بالایی دارد پس از گذشت چند هفته تا چند ماه پس از دوران بارداری برطرف می‌شود.

خیاطی خاطر نشان کرد: البته برطرف شدن آنژیوم عنکبوتی پس از دوران بارداری به این معنی نیست که فرد تا آخر عمر خود دیگر به این عارضه پوستی دچار نمی‌شود.

وی گفت: قبل و پس از دوران بارداری احتمال ابتلا به عارضه آنژیوم عنکبوتی تا حدودی کمتر است اما به هر ترتیب این عارضه شیوع بالایی در زنان دارد و ممکن است چندین ماه بر فرد مبتلا عارض شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.