سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا از هدف قرار گرفتن مدرسه سازمان ملل در غزه ابراز نگرانی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که حمله صهیونیست ها به مدرسه سازمان ملل در غزه، نشان‌دهنده نیاز به پایان دادن به خشونت‌ها است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز؛  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که حمله صهیونیست ها به مدرسه سازمان ملل در غزه، نشان‌دهنده نیاز به پایان دادن به خشونت‌ها است.
 ماری هارف گفت:ما از حادثه غم انگیز در مدرسه آژانس کار و کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد یا آنروا و افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه بسیار متاثر ونگران شدیم. ما به خانواده کشته شدگان و مجروحان این حادثه و کارکنان سازمان ملل متحد تسلیت می گوییم.ما بار دیگر از همه طرف ها می خواهیم تلاش های خود برای حفاظت از غیرنظامیان را دو برابر کنند.
البته این(تلفات) بر ضرورت پایان دادن به خشونت برای دستیابی به آتش بس پایدار تاکید می کند. 
وزیر امور خارجه آمریکا بی وقفه در حال کار در این زمینه است و اکنون در قاهره به سر می برد.
وی افزود:تاسیسات سازمان ملل متحد در غزه پناهگاه بیش از صدو چهل هزار فلسطینی از جمله بسیاری از کودکان بیگناه است و باید درامنیت باقی بماندو از همه طرف ها می خواهیم از این تاسیسات در برابر مناقشه محافظت کنند.
ما کسانی را که مسئول مخفی کردن تسلیحات در تاسیسات سازمان ملل متحد در غزه هستند،محکوم می کنیم و از همه طرف ها می خواهیم به جان شهروندان احترام گذارند.
وی گفت:ما معتقدیم اسرائیل تلاش خود را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان به کار می بندد.همانطور که در چند روز گذشته گفتم ما فکر می کنیم آنها می توانند گام های بیشتری برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان بردارند.
وی درباره حمله به مدرسه آنروا گفت: ما همچنان بدنبال همه حقیقت در این زمینه هستیم.اجازه دهید قبل از دستیابی به تمام حقایق در این زمینه نتیجه گیری نکنیم اما ما مسلما درباره آنچه که اتفاق افتاده است،نگران هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: من فکر می کنم آنها(اسرائیلی ها) نیاز است تلاش بیشتری برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام دهند.
من همچنین از حماس می خواهم مخفی کردن موشک ها در مدارس و بیمارستان ها را متوقف کند و موشک های خود را از مناطق غیرنظامی خارج کند.
وی افزود:ما می خواهیم آتش بس برقرار شود تا تلفات دو طرف متوقف گردد.به همین جهت وزیر امور خارجه آمریکابر پایان یافتن خشونت تاکید می کند زیرا ما نمی خواهیم مردم بیش از این در معرض آسیب قرار داشته باشند.
ماری هارف گفت:ما دیده ایم که حماس از بیمارستان ها ومدارس استفاده می کند.من نمی توانم استفاده از این مدرسه به عنوان محل نگهداری موشک ها یا حضور جنگجویان را تایید کنم اما دیده ایم که سالهاست حماس از این تاکتیک استفاده می کند.
در حمله امروز توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه وابسته به سازمان ملل در غزه، 14 فلسطینی و یک کارمند این نهاد بین‌المللی کشته شدند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.