سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک /

مردم استان مرکزی سه برابر نیاز روزانه نمک مصرف می کنند

کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مردم این استان سه برابر نیاز روزانه نمک مصرف می کنند که این امر تهدید جدی برای سلامتی آنان است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، یادگاری افزود: بر اساس استاندارد نیاز روزانه بدن به نمک در فرد بالغ سه تا پنج گرم است درحالی که مردم استان مرکزی هم اینک 10 تا 15 گرم نمک در روز مصرف می کنند.
وی گفت : تحقیقات در این استان بیانگر آن است که 54 و هشت صدم درصد مردم استان مرکزی همیشه نمکدان را بر سر سفره دارند و 55 و شش دهم درصد جمعیت روستایی و 54 و نیم درصد جمعیت شهری عادت به استفاده مستمر از نمکدان دارند.
کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی افزود : نمک توزیعی در استان مرکزی در حال حاضر از نظر خلوص و بهره مندی از ید مناسب است اما روش های نامناسب استفاده از ید موجب شده اثرگذاری ید افزودنی در بدن مردم استان مرکزی پایین باشد.
یادگاری گفت : بر اساس طرح اندازه گیری میانه ید ادرار زنان باردار، میزان استاندارد ید باید 150 میلیگرم در دسی لیتر باشد درحالیکه این شاخص یکصد میلیگرم در دسی لیتر بوده است.
وی نگهداری نمک یددار در ظروف شیشه ای روشن و در معرض نور مستقیم آفتاب و افزودن نمک در ابتدای پخت غذا را عامل از بین رفتن خواص این ریزمغذی مهم برای بدن عنوان کرد.
کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی گفت : مردم استان مرکزی همچنین به جای تامین نیاز روزانه 20 تا 30 گرم روغن و چربی بدن، اکنون 40 تا 45 گرم روغن در رژیم غذایی دارند که این زنگ خطر جدی برای سلامت آنان است.
یادگاری افزود : هم اکنون 64 و سه دهم درصد مردم استان مرکزی روغن مایع ، 27 و شش دهم درصد روغن جامد هیدروژنه و دو و چهار صدم درصد روغن حیوانی استفاده می کنند.
وی گفت : آمارها نشان می دهد که 55 و شش دهم درصد مردم استان مرکزی از لبنیات محلی پرچرب و پنج و سه دهم درصد از لبنیات پاستوریزه پرچرب استفاده می کنند که این امر عاملی مهم برای بیماری زایی است.
برچسب ها: مصرف ، نمک ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.