سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق آمریکایی با حمایت از منافقین:

مذاکرات با ایرانی که دوست حماس و حزب‌ الله است، باید جدی باشد

مقام سابق آمریکایی ضمن حمایت از مذاکرات با ایران، گفت مذاکرات با ایران باید جدی باشد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، "هووارد دین" فرماندار سابق ایالت "ورمونت" در گفتگو با این شبکه از واشنگتن گفت: ایران و حماس روابط دارند. شرکای ایران گروه هایی همانند حزب الله و حماس هستند. من از مذاکره با چنین کشوری حمایت می‌کنم اما باید مذاکرات با آن جدی باشد. 

وی با حمایت از گروهک تروریستی منافقین گفت: یکی از مشکلات مطرح در این زمینه آن است که 2800 مخالف ایرانی وجود داردکه دولت آمریکا نه تنها از آنها حمایت نمی کند بلکه با عدول از وعده هایش در محافظت از آنها، این افراد را به حال خودشان در عراق رها کرد تا جان ببازند. به نظرمن، سیاستهای آمریکا درباره ایران باید کاملا اصلاح شود.

وی در ادامه درباره اوضاع عراق مدعی شد: خطر اصلی در عراق گروه موسوم به  داعش نیست بلکه خطر اصلی، نوری المالکی است. نوری المالکی مسئول اوضاع آشفته عراق است. کار عراق تمام شده است. باید به فکر سه کشور یعنی منطقه کردنشین، سنی نشین و شیعه نشین در عراق بود. 

وی درباره جنگ غزه نیز گفت: نمی دانم اقدام سازمان فدرال هواپیمایی آمریکا در ممنوع پرواز هواپیماهای آمریکایی به تل آویو چه تاثیری بر اقتصاد اسرائیل خواهد گذاشت اما بی تردید ، این اقدام خوب نیست. ماموریت این سازمان تامین امنیت هواپیماهای آمریکایی است. اگر این سازمان درباره امن بودن سفر به تل آویو به این جمع بندی رسیده است ، به خود این سازمان مربوط می شود و نباید مسائل سیاسی را به آن مرتبط کرد. این تصمیم گیری، غیرسیاسی بوده است.

وی درباره اوضاع اوکراین گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر شدت تحریمها علیه روسیه افزوده است و من با این کار موافق هستم. باید تحریمهای روسیه سریعتر افزایش یابد. البته کشورهای اروپایی علاقه چندانی به انجام دادن این کار ندارند. تحریمهای آمریکا در این زمینه نتیجه بخش بوده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آمریکا به هنجارهای بین المللی احترام نمی گذارد و تصورش این است که آمریکا ضعیف شده است. تنها راه نشان دادن این مطلب که این نگاه پوتین اشتباه است این است که فشارها و تحریمها بر روسیه افزایش یابد. تشدید تحریمها ،رویکردی خوب است. به همین قیاس، آمریکا باید در برخورد با ایران شدت عمل داشته باشد و از مخالفان ایرانی(منافقین) حمایت کند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.