سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

شرکت 450 داوطلب سمیرمی در سومین مرحله طرح ملی حفظ قرآن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: سومین مرحله طرح ملی حفظ قرآن با حضور 450 داوطلب در شهرستان سمیرم در حال اجرا است.

علی مبشری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،اظهار کرد:در راستای در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر فراگیر شدن سنت حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه طرح تربیت یک میلیون حافظ در کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: براساس این طرح سهمیه امسال شهرستان سمیرم 432 نفر بود که 450 داوطلب برای شرکت در این طرح ملی ثبت نام کردند و امیدواریم با بهره مندی از این ظرفیت خوب بتوانیم به فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم با اشاره به اینکه بیشتر داوطلبان در این طرح خانم هستند، تصریح کرد: طرح حفظ قرآن کریم با همکاری 20 مربی در 20 کلاس در سطح مساجد و امامزادگان شهرستان سمیرم برای سه رده سنی7 تا 12 سال(حفظ جزء 30)، 13 تا 18 سال(حفظ جزء یکم) سنین 19سال به بالا(حفظ سه جزء اول) در حال اجرا است.

وی زمان آزمون نهایی طرح حفظ قران را اسفند ماه اعلام کرد و گفت: در پایان این طرح پس از برگزاری آزمون شفاهی و کتبی به پذیرفته شدگان گواهینامه اعطا می شود.

مبشری ترویج و توسعه معارف قرآنی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کاربردی شدن آموزه‌های قرآن در زندگی، امیدواریم با بهره گیری از طرح معنوی حفظ قرآن گام‌های موثری در ارتقای فرهنگ قرآنی و نهادینه شدن آن در جامعه برداریم.

شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امام‌زاده در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد .

انتهای پیام./ز

برچسب ها: اصفهان ، طرح ملی ، حفظ ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.