سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

طراحی اندازه‌گیری همزمان گونه‌های دارویی، نانو حسگری در دانشگاه کاشان

عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان از طراحی اندازه‌گیری همزمان گونه‌های دارویی، نانوحسگری با حد تشخیص پایین به کمک روش‌های آماری توسط یکی از دانشجویان دکترا با راهنمایی و مشاوره اساتید دانشکده شیمی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان سید مهدی قریشی در گفتگو با خبرنگاران گفت:بهره‌گیری از روشی آماری در کنار نانوحسگر مورد استفاده جهت رفع مشکلات توصیف نتایج آزمایشگاهی در این طرح پیشنهاد شده است.

وی کاهش هزینه، افزایش سرعت و بی نیازی به استفاده از حلال‌های آلی در آزمون‌ها، را از مزایای روش پیشنهادی ذکر کرد و افزود: اندازه‌گیری داروها نقش مهمی در کنترل کیفیت دارو ایفا کرده و تاثیر زیادی بر سلامت عمومی ایجاد می‌کند و بنابراین انتخاب یک روش ساده، حساس و سریع جهت اندازه‌گیری این ترکیبات از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته وی، در این کار تحقیقاتی از توانایی روش‌های آماری در جداسازی پیک‌های الکتروشیمیایی همپوشانی شده‌ی دو داروی مهم زیستی، شامل سولفامتی‌زول و سولفاپیریدین، استفاده شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان با اشاره به نتایج رضایت‌بخش این کار تحقیقاتی در نمونه‌های حقیقی و امکان تجاری شدن این کار افزود: توسعه‌ی این روش در سطحی بالاتر از مقیاس آزمایشگاهی، جزء برنامه‌های آینده این گروه تحقیقاتی است.

وی افزود: نتایج این مطالعات که محصول همکاری دکتر سید مهدی قریشی، دکتر محسن بهپور، دکتر سعید معصوم- اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان- و دکتر اسما خوبی- فارغ‌التحصیل دکتری شیمی تجزیه از همین دانشگاه است، در مجله Electrochemica Acta (جلد 130، شماره 1، ماه ژوئن، سال 2014، صفحات 271 تا 278) انتشار یافته است.

به گفته وی،این طرح تحقیقاتی که حاصل پایان نامه دکتر اسماء خوبی دانش آموخته دکترای شیمی تجزیه دانشگاه کاشان می باشد، دکتر سید مهدی قریشی استاد راهنما، دکتر محسن بهپور استاد مشاور و دکتر سعید معصوم استاد مشاور در قسمت های آماری این تحقیق را برعهده داشتند.


انتهای پیام/ش/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.