سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سراسقف کلیسای کلدانی عراق در مورد نابودی آثار تاریخی توسط داعش

سراسقف كلیسای كلدانی عراق درباره پیامدهای اقدامات عناصر مسلح در خصوص نابودی و به آتش كشیدن نسخه های خطی و كمیاب در این کشور به مقامات عراق و كشورهای جهان هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سراسقف كلیسای كلدانی عراق درباره پیامدهای اقدامات عناصر مسلح در خصوص نابودی و به آتش كشیدن نسخه های خطی و كمیاب در این کشور به مقامات عراق و كشورهای جهان هشدار داد.

، "لوئیس رافائل ساكوی اول" با صدور بیانیه ای با هشدار دراین باره، خواستار حمایت كافی از اقلیت های عراق، تلاش برای حفظ كامل حقوق اقلیت ها و حمایت مالی از خانواده های آوارگان شد.

در این بیانیه آمده است: اسقف های موصل در نشستی پیامدهای آوارگی مسیحیان و مصادره اموال آنان از سوی گروه های مسلح را بررسی و از دولت محلی كردستان به دلیل استقبال از آوارگان مسیحی تشكر كردند.

سراسقف كلیسای كلدانی عراق در این بیانیه افزود: آوارگان در معرض خطر هستند در نتیجه از دولت محلی كردستان می خواهیم امنیت مناطقی را كه آوارگان اسكان داده شده اند، تامین كند زیرا این امكان وجود دارد كه گروه های مسلح به این مناطق راه یابند.

در این بیانیه از مسؤولان عراقی و سازمان های جهانی درخواست شده است که مانع ازتخریب كلیساها و صومعه ها و مانع از به آتش كشیده شدن نسخه های خطی و آثار تاریخی مسیحیان شوند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.