سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

پرداخت وام مسکن می تواند تا حدی بازار مسکن را از رکود خارج کند.

رئیس اتحادیه انبوه سازان مسکن کرمانشاه می گوید: پرداخت وام مسکن تا سقف 60 یا 80 میلیون تومان قدرت خرید مردم را بالا برده و می تواند تا حدی بازار مسکن را از رکود خارج کند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛منصور طاقه ای  گفت: هم اکنون صحبت از این است که وام مسکن تا سقف 60 تا 80 میلیون تومان افزایش پیدا کند که این کار قدرت خرید مردم را بالا برده و می تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند.


وی با بیان اینکه افزایش سقف وام مسکن منجر به افزایش قیمت ها و تورم در بازار مسکن نمی شود،اظهار کرد: اگر بخواهیم در آینده شاهد جهش ناگهانی در بازار مسکن نباشیم باید تولید مسکن را افزایش دهیم و این کار نیازمند حمایت از سازندگان مسکن است.


طاقه ای توصیه کرد، برای اینکه هم از سازندگان مسکن حمایت شود و هم مردم قدرت خرید بالاتری داشته باشند بهتر است وام مسکن ابتدا در اختیار سازندگان قرار گیرد تا صرف ساخت و ساز شود و بعد قابل انتقال به مصرف کننده باشد.

رئیس اتحادیه انبوه سازان مسکن کرمانشاهبا اشاره به تفاوت قیمت مسکن در شهرهای بزرگ و کوچک کشور، افزود: بهتر است وام مسکن در شهرهای کوچک کمتر از شهرهای بزرگ باشد تا تورم احتمالی در یک شهر خاص رخ ندهد.


این کارشناس بازار مسکن در خصوص دلایل بالا بودن قیمت مسکن نیز ادامه داد: قیمت مسکن از سه عامل زمین، دستمزد و هزینه مصالح اثر می پذیرد و تا زمانیکه این قیمت ها بالا می رود نمی توان انتظار داشت قیمت مسکن پایین بیاید.


طاقه ای کاهش عرضه مسکن را نیز از دیگر دلایل بالا رفتن قیمت آن عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز این کار توجیه اقتصادی ندارد و با کمبود عرضه در بازار مسکن مواجه هستیم و این عدم هماهنگی عرضه و تقاضا قیمت ها را بالا بردهکه تنها راه آن نیزحمایت از سازندگان و افزایش تولید است./ش/ن

برچسب ها: کرمانشاه ، وام ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.