سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سنای آمریکا:

امتیازات زیادی به ایران داده‌ایم/ تحریم‌های سابق ایران به حالت اولیه بازگردد

یکی از نمایندگان سنای آمریکا خواستار بازگرداندن تحریمهای ایران به حالت اولیه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، سناتور "جیمز آینهوف" نماینده جمهوریخواه ایالت اوکلاهما در سنای آمریکا از دولت این کشور درخواست کرد به سرعت تحریم هایی را که تاکنون علیه ایران متوقف کرده یا به حال تعلیق درآورده است باردیگر  این تحریم ها را برقرار و مجازات های اقتصادی جدیدی را علیه ایران اعمال کند.

براساس این گزارش، سناتور آینهوف در نشست گروه موسوم به "اتحاد مسیحیان برای اسرائیل" گفت: ما باید به سرعت تحریم‌های سابق ایران برقرار  و اعمال تحریم‌های جدید را بررسی کنیم . وی گفت من از لایحه های قانونی در این زمینه حمایت می کنم.

اظهارات سناتور "جیمز آینهوف" درباره تحریم های ایران در حالی مطرح شده است که دولت باراک اوباما روز جمعه اعلام کرد مذاکره کنندگان بین المللی مدت مذاکرات با ایران را درباره برنامه هسته ای این کشور تا بیست و چهارم نوامبر تمدید کرده اند . 

براساس توافق طرفین بخشی از تحریم ها علیه ایران   در چارچوب توافقنامه اولیه به تعلیق درآمد و توافق شد مدت  این تعلیق نیز  تمدید شود.

برخی از نمایندگان کنگره آمریکا از طرح رفع و تعلیق بخشی از تحریم ها علیه ایران انتقاد کرده و گفته اند ایران برای بدست آوردن فرصت و زمان بیشتر تلاش می کند.

سناتور "جیمز آینهوف" مدعی شد: من مطمئن هستم ایران تلاش های خود را برای دستیابی به سلاح اتمی متوقف نخواهد کرد. گزارش‌های اطلاعاتی عمومی ما نشان می دهند ایران تا سال 2015 به این تسلیحات دست خواهد یافت. 

وی با طرح این سئوال که اوباما اکنون در این وضع چه اقداماتی انجام می دهد؟ گفت:  اوباما توافقنامه ای را به ایران پیشنهاد کرده است که دستاوردهای چندین سال تحریم ها علیه ایران را که با حمایت دو حزب عمده آمریکا همراه بوده اند تضعیف خواهد کرد.

آینهوف که یکی از اعضای ارشد کمیته امور نظامی در سنای آمریکا است همچنین از اقدام دولت این کشور مبنی بر موافقت با اعطای مجوز فعالیت نوزده هزار سانتریفوژ در ایران در چارچوب توافقنامه اولیه انتقاد کرد. وی گفت امتیازات زیادی در چارچوب توافقنامه اولیه به ایران داده شده و در برابر این امتیازات ایران تنها متعهد شده است برای مدت کوتاهی بطور موقت فعالیت‌های خود را در بخش غنی‌سازی اورانیوم  متوقف کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.