سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افزایش 40 درصدی تولید گندم در اردبیل

با وجود خشکسالی شدید و کاهش تولید محصول برخی از متولیان خرید گندم در آماری متناقض از افزایش 40 درصدی خرید گندم خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در حالی بارها اعلام کرده که به دلیل بارش کم و حتی کاهش 30 تا 35 درصدی نزولات جوی اغلب مناطق استان اردبیل دچار خشکسالی شده و در آتش بی‌آبی می‌سوزند که این خود به کاهش تولیدات کشاورزی نیز منجر شده است.

عدیل سروی با بیان اینکه خشکسالی و تولید کم محصولات زراعی در شمال استان اردبیل در حالی 200 میلیارد تومان خسارت را متوجه زارعان و کشاورزان پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی کرده که این وضعیت خشکسالی در یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی بیان کرد: برای جبران این خسارت کارشناسان و مسئولان صندوق در حال ارزیابی نهایی از میزان خسارت وارده از محل خشکسالی هستند و پیش‌بینی می‌کنیم از روزهای نخستین مردادماه پرداخت خسارت به کشاورزان آغاز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه با این وضعیت محدود‌کننده تولید محصولات زراعی به نظر می‌رسد رقم تولید به نسبت سال گذشته کاهش پیدا کرده و به نسبت سال‌های قبل 20 تا 30 درصد کاهش را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.