سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

خرید 193 هزار تن گندم در کردستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از خرید بیش از 193 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از ابتدای فصل برداشت تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، صالحی  به آمار خرید گندم مازاد بر نیاز استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون 193 هزار و 918 تن و 14 کیلوگرم گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی بیشترین خرید را مربوط به شهرستان های بیجار، قروه و سقز ذکر کرد و افزود: از میزان خرید ذکر شده 59 هزار و 244 تن مربوط به بیجار، 47 هزار و 709 تن مربوط به قزوه و 31 هزار و 19 تن نیز مربوط به شهرستان سقز است.

وی افزود: گندم مازاد برنیاز کشاورزان در شهرستانهای دهگلان، کامیاران، دیواندره،سنندج،مریوان،بانه و  سروآباد توسط مراکز خرید گندم موجود در این شهرستان ها خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته شاهد رشد 1.5 برابری خرید گندم در استان هستیم.

صالحی بیان کرد: تا تاریخ 25 تیرماه امسال مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان استان از سوی بانک عامل به حساب آنها واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تضمینی امسال گندم به ازای هر کیلوگرم 1050 تومان است، ادامه داد: 893 میلیارد و 264 میلیون ریال بابت خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان از سوی بانک عامل به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی تعداد مراکز خرید گندم در استان را 87 مرکز خواند و اظهار داشت: روند خرید گندم در استان همچنان ادامه دارد و خوشبختانه تاکنون شاهد ترافیکی در مراکز خرید گندم نبوده ایم.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: گندم ، کشاورزان ، خرید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.