سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"میراث فرهنگی" کاشان توان مرمت آثار تاریخی را ندارد

"میراث فرهنگی" کاشان به منظور جلوگیری از تخریب بافت تاریخی این شهر بیشتر خانه‌های تاریخی را پس از مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذارکرد.

حمید زیارتی مدیر حوزه میراث فرهنگی کاشان و کارشناس مرمت در خصوص دلایل واگذاری خانه‌های تاریخی کاشان به بخش خصوصی از سوی میراث فرهنگی کاشان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت:در شهر تاریخی کاشان نزدیک به هشتاد خانه تاریخی وجود دارد که بیشتر این خانه‌ها در حال تخریب و نابودی هستند.
 
زیارتی ادامه داد: دلیل واگذاری این خانه ها به بخش خصوصی حفظ مرمت آن‌ها، جلوگیری از تخریب شدن و تعامل و دوستی مردم  با بافت‌های تاریخی است.
 
وی عنوان کرد: اکثریت خانه‌های تاریخی را به طور کلی به بخش خصوصی فروخته‌ایم اما کار مرمت و احیای آن با نظارت میراث انجام شده است و البته در بعضی از خانه‌ها مرمت آنها از سوی صاحبان خانه سلیقه‌ای مرمت و احیا شده اند که جای نقد و بررسی دارد.
 
وی اظهار داشت: هتل منوچهری که قبلا با نامخانه منوچهری شناخته می‌شد اکنون زیبا‌ترین هتل سنتی ایران است و کار مرمت و احیای دیگر خانه‌ها ادامه دارد و شک نکنید که بهترین کار را انجام داده‌ایم چرا که میراث بدون مشارکت بخش خصوصی توان مرمت و احیای  این خانه ها را نداشت.
 
وی در پایان گفت :علاوه بر حفظ مرمت کردن این بناها و همچنین برقراری تامل و دوستی مردم با بافت تاریخی باید گفت با تغییر کاربری این خانه‌هابه هتل به جذب توریست و گردشگر و آشنایی بیشتر آن‌ها به فرهنگ و ارزشهای فرهنگی ، تاریخی کاشان کمک خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، بافت ، تاریخی ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.