سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس سودان در نشست تروئیک‌های اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی

جهان در مقابل جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نباید سکوت کند

رئیس مجلس سودان با ابراز تأسف از جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: کشورهای جهان نباید در قبال این اقدامات وحشیانه سکوت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ رئیس مجلس سودان در نشست تروئیکهای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که بعدازظهر امروز (سه‌شنبه 31 تیرماه) در محل هتل اوین برگزار شد با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه گفت: متأسفانه در این حملات رژیم صهیونیستی نسل‌کشی را هدف قرار داده است و سلاح‌های ویران‌کننده علیه مسلمانان جهت تخریب تأسیسات و منازل مردم مظلوم غزه بکار می‌برد. 

وی تأکید کرد: در این شرایط سخت با دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی ایران این اجلاس برگزار می‌شود تا نظری برای یکپارچه کردن امت اسلامی داده شود و ناله‌های مادران این منطقه به گوش جهانیان برسد.  

رئیس مجلس سودان با ابراز همدردی با داغ‌دیدگان مردم غزه گفت: بر روح شهدایی که جانشان را تقدیم این منطقه کردند درود می‌فرستیم.  

وی  افزود: رژیم صهیونیستی یک جنگ سرنوشت‌سازی را به وجود آورده جنگی که در آن امت اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده است و جنایت رژیم صهیونیستی نسل‌کشی بر علیه بشریت است و باید این اقدامات تکان‌ دهنده‌شان مورد بازخواست قرار بگیرد.  

رئیس مجلس سودان تأکید کرد: رژیم صهیونیستی باید هزینه بی‌گناهان را بپردازد و جهان نباید در مقابل این اقدامات وحشیانه سکوت کند.  

 وی تصریح کرد: جامعه جهانی باید مراقب باشد که تجاوزگران با معیارهای دوگانه تبانی نکنند چرا که اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد یک دولت غایی علیه قوانین بین‌المللی انجام می‌دهند.

رئیس مجلس سودان افزود: در این اجلاس باید صدایی که بازگوکننده امت اسلامی است با قدرت در جهان اسلام شنیده شود.

وی با هشدار به مجامع بین‌المللی افزود: شهرک سازی رژیم صهیونیستی در غزه باعث شده است که مردم این منطقه در سرزمین خود بیگانه شوند، باعث شده‌اند که کشاورزان این منطقه از آب محروم شوند.  

رئیس مجلس سودان افزود: جهان در مرحله سرنوشت‌سازی قرار دارد فتنه‌ها برانگیخته شده و بحران‌ها به وجود آمده است.  

وی با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی برنامه‌ای است برای سرگرم کردن امت اسلامی تصریح کرد: آنها می‌خواهند با سرگرم کردن کشورهای اسلامی تلاش‌های مضاعفی کنند و کشورهای جهان اسلام در تاریخ دولت‌هایشان در انجام وظایف دینی ناتوان بودند.  

رئیس مجلس سودان اضافه کرد: باید جلوی این تجاوزات هرچه سریعتر گرفته شود توقف مذاکرات و ارائه راه حل نهایی و ایجاد دو دولت خصومت را به بار خواهد آورد.  

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع تجاوز و کاهش رنج مردم فلسطین تلاش‌های ویژه‌ای صورت بگیرد افزود: باید گذرگاه رفه شود تا رساندن دارو و غذا و درمان مجروحین راحت‌تر صورت بگیرد و آتش‌بس قوی که مورد قبول همه گروه‌ها باشد ایجاد شود.  

رئیس مجلس سودان در پایان این اجلاس خاطر نشان کرد: این تجاوز را محکوم می‌کنیم و خواهان برپایی دادگاه عدل برای رسیدگی به مردم بی‌گناه غزه هستیم.  

انتهای پیام/
برچسب ها: روح ، مجلس ، سودان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.