سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری المسله گزارش داد؛

بندر بن سلطان عشایر عراقی را با هدف مقابله با خطر داعش تجهیز می‌کند

خبرگزاری المسله عراق بر اساس گزارشی از اقدام رییس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان برای کمک تسلیحاتی به عشایر عراقی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری المسله عراق روز سه شنبه گزارشی به نقل از منابع آگاه در اتحادیه اروپا منتشر کرد که در آن عامل بازگشت "بندر بن سلطان" به صحنه سیاسی عربستان با هدف مقابله با خطر داعش که به صد کیلومتری مرزهای این کشور نزدیک شدند، توصیف شده است.

این گزارش می‌افزاید: ماموریت نخست "بندر بن سلطان" مسلح کردن قبایل عراقی است که در منطقه الصحراء در مرزهای مشترک عربستان و عراق زندگی می‌کنند و این کار با هدف مقابله با داعش صورت می‌گیرد.

براساس گزارش منابع آگاه در اتحادیه اروپا "بندر بن سلطان" ارتباط خود را با عشایر استان الانبار عراق از سر گرفته است و تماس‌هایی با دو قبیله "العنیزه و المطیری" که در منطقه الصحراء در مرزهای مشترک عربستان و عراق اقامت دارند، برای تضمین عدم هواداری آنها از داعش برقرار کرده و اموال زیادی به این دو قبیله پرداخته است اما همزمان تهدید کرده که در صورت هواداری یکی و یا هر دوی آنها از داعش با مجازات روبرو خواهند شد.

منابع آگاه اضافه کردند: "بندر بن سلطان" بر رایزنی با "علی حاتم السلیمان" رهبر عشایر الدلیم در الانبار تمرکز یافته و از او خواسته است که با عربستان در مقابله با خطر داعش به شکل فوری همکاری کند.

در همین حال یک منبع آگاه گفت: طرح عربستان برای جلوگیری از پیشروی داعش استفاده از سربازانی از پاکستان، مصر و اردن با هدف حمایت این کشور از خطر داعش است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.