سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

5727 بیمار مبتلا به دیابت در مناطق روستایی قزوین شناسایی شدند

کارشناس بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در حال حاضر پنج هزار و 727 بیمار مبتلا به دیابت، در مناطق روستایی استان شناسایی شده اند که تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

فاطمه ناجی با بیان اینکه 66 درصد از افراد 30 ساله و بالاتر در مناطق روستایی استان که 92 هزار 599 نفر هستند، از نظر ابتلا به دیابت غربالگری شده اند.

وی اظهارداشت: 51 درصد از این افراد یعنی 46 هزار و 938 تن، حداقل یکی از علائم خطر دیابت را دارند.

ناجی با اعلام اینکه تاکنون برای 8.53 درصد از افرادی که حداقل یکی از علائم خطر دیابت را داشتند، آزمایش قند خون ناشتا درخواست شده است، گفت: تاکنون پنج هزار و 727 بیمار مبتلا به دیابت، در مناطق روستایی استان شناسایی شده اند که تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

کارشناس برنامه دیابت استان قزوین با اشاره به اینکه داشتن تغذیه سالم، فعالیت بدنی و کاهش وزن در پیشگیری از دیابت نوع دو، بسیار مهم است، بیان کرد: افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی، کم تحرکی، سابقه خانوادگی دیابت، ابتلا به فشار و چربی خون بالا هستند و همچنین زنانی که باردار، دارای سابقه دیابت حاملگی، دارای سابقه دو بار سقط خود به خودی یا مرده زایی دارند و دارای سابقه تولد کودک بالای چهار کیلوگرم وزن، هستند؛ در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت قرار دارندز/.

برچسب ها: دیابت ، مبتلا ، مناطق ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.