سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترس و کاهش پیشرفت اجتماعی فرد

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: ترس بیماری است که علت آن نامشخص و غیرمنطقی است که فعالیت اجتماعی فرد را دچار اختلال می‌کند و در نهایت سبب کاهش پیشرفت اجتماعی می‌شود.

قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: فوبیا به صورت ترس مداوم یا بیش از حد معمول نسبت به یک موقعیت بروز می‌کند ترس از قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی نظیر سخنرانی عمومی و کنفرانس است.  
 
وی ادامه داد: فوبیا یا ترس غیرمنطقی است که شخص در غیرمنطقی بودن آن متوجه است اما نمی‌تواند خود را از شر آن خلاص کند. 

قرایی مقدم افزود: یکی از انواع ترس جمع هراسی و اجتماع هراسی است که فرد ترس از قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی مانند سخنرانی دارد و فرد هنگام مواجهه با هم‌چنین موقعیت‌هایی دچار علایم اضطرابی مانند تپش قلب لرزش، تعریق و افکار منفی می‌شود.  
 
وی درخصوص علل این اختلال افزود: علل واقعی این اختلال ناشناخته است و علل احتمالی آن عبارتست از یک واکنش یادگرفته شد مثلا ناشی از تماس با فرد دیگری دارای ترس مشابه یا داشتن تجربه یک ترس اولیه که با موقعیت‌ خاص همراه بوده است.  
 
قرایی مقدم تأکید کرد: این هراس اگر درمان نشود موجب ترس از اجتماع و اغلب سعی برای اجتناب از تماس‌های اجتماعی می‌شود و می‌تواند تأثیر منفی عمده‌ای بر روابط فرد و زندگی حرفه‌ای وی بگذارد. 

وی خاطر نشان کرد: فوبیا را می‌توان به مراقبت از بین برد چرا که به صورت موقت علائم از بین می‌رود اما می‌توان افکار خود را از منفی بودن به علت افکار مثبت و واقع گرایانه سمت و سو بدهند. 

انتهای پیام/   
برچسب ها: ترس ، کاهش ، پیشرفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.