سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور ارشد پیشین اوباما :

بسیاری از تحریم‌های ضدایرانی ارتباطی به برنامه هسته‌ای ندارند و ادامه خواهند یافت

مشاور ارشد پیشین اوباما مدعی شد اگر مسئله هسته‌ای ایران هم حل شود، موضوعات دیگری هستند بین ایالات متحده آمریکا و ایران که باید حل شوند چون بسیاری از تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا ارتباطی به برنامه هسته‌ای ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، صدای آمریکا در گفتگویی با "گری سیمور" مشاور پیشین باراک اوباما در امور منع گسترش سلاح های هسته ای از کمبریج در ایالت ماساچوست خواستار بررسی و نظر وی در خصوص گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون برنامه هسته ای ایران شد. "گری سیمور" در جواب گفت: به صراحت بگویم، گروه ما تنها خواستار افزایش تحریم ها است، در صورتی که ایران به فعالیت های خودش برای دستیابی به سلاح هسته ای پایان ندهد. آنطور که رئیس جمهور روحانی خودش تشخیص داده به سود ایران است که به فعالیت های هسته ای با مقصد نظامی خودش پایان دهد، برای اینکه تحریم های بین المللی را کاهش دهد و زمینه را برای بهبود روابط دو طرفه با ایالات متحده برقرار کند. 

وی مدعی شد: مهمترین مساله، مساله هسته‌ای است. اگر این مساله حل شود با این حال موضوعات دیگری هستند، بین ایالات متحده آمریکا و ایران که باید حل شوند و بسیاری از تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا ارتباطی به برنامه هسته ای ندارند و مربوط می شوند به وضعیت حقوق بشر در ایران یا حمایت ایران از حزب الله، بنابراین حتی در صورت برطرف شدن پرونده هسته ای، شماری از تحریم‌ها باقی خواهند ماند و من امیدوارم که با حل شدن مساله هسته ای، زمینه برای حل مسائل دیگر هم فراهم شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.