سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام افغان: فاجعه انسانی در "غزه" با سکوت کشورهای عربی در جریان است

عضو شورای اخوت اسلامی "افغانستان" با انتقاد از حاکمان برخی کشورهای عربی گفت: فاجعه انسانی در نوار غزه ادامه دارد و سردمداران کشورهای عربی که ادعای رهبری جهان اسلام را نیز دارند، سکوت ننگ آوری در قبال این جنایات اختیار کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "احمدشاه احمدزی" نخست وزیر سابق و عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان روز دوشنبه  گفت: آن دسته از کشورهای عربی که مدعی تاثیر گذاری در جهان اسلام هستند باید پاسخگوی ادامه جنایات اسرائیل و سکوت معنی دار و شرم آور خود در برابر ملتهای مسلمان باشند.

وی تاکید کرد: ننگ بر آن دسته از حاکمان کشورهای اسلامی که در برابر جنایات صهیونیستها خاموش مانده اند و به اشکال مختلف به اسراییل نیز کمک می کنند.

احمد زی از مسلمانان جهان خواست به هر وسیله ممکن به کمک مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در غزه بشتابند، و صدای مظلومیت آنان را در جهان طنین انداز کنند.

عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: غرب و آمریکا که به بهانه های مختلف صدای نعره خود را از نقض حقوق بشر در منطقه ای که منافع آنان در آن نهفته است، به آسمان بلند می کنند اکنون چرا در مقابل جنایات و نسل کشی در غزه ساکت هستند و چشم خود را به روی جنایات نابخشودنی در غزه و فلسطین می بندند و حتی از اسراییلی ها نیز دفاع می کنند.

احمدزی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی برای غارت منابع کشورهای اسلامی از هیچ جنایتی فروگذار نیستند، افزود: اسرائیل دشمنان قسم خورده جهان اسلام است از این رو بر مسلمانان واجب است به مبارزه با این غده سرطانی بپردازند.

احمدزی در عین حال از سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی خواست مانع قتل عام مردم غزه شوند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.