سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله العظمی سبحانی:

داعش در نابودی تشیع ناکام می‌ماند

خداوند همیشه تشیع را حفظ کرده و امروز هم که داعش از دنیای استکبار پول می گیرد و آدم می کشد، مطمن باشید که در نقشه شوم خود برای نابودی تشیع ناکام خواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از حوزه، حضرت آیت‎الله‎ سبحانی، ظهر امروز در ادامه درس تفسیر سوره زمر، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم گفتند: مشرکان در صدر اسلام به پیامبر(ص) می گفتند که بت ها تو را نفرین می کنند، ولی خداوند در سوره زمر جواب آنها را داد که خدای متعال حامی و نگهبان پیامبر(ص) است.
 
ایشان افزودند: از این آیه می توان استفاده کرد که وقتی که خداوند پیامبر(ص) که نماد حق است را در مقابل مشرکان پیروز می گرداند پس حتما اسلام و قرآن نیز همیشه محفوظ خواهند ماند.
 
معظم له تصریح کردند: به طور قطع از این آیه استنباط می شود که خداوند همیشه حافظ و نگهبان تشیع است؛ زیرا تشیع حق است و خود نیز که روی دیگر سکه اسلام است و از هیچ دشمنی گزندی نخواهد دید.
 
این مرجع تقلید بیان کردند: خداوند همیشه تشیع را حفظ کرده است و امروز که داعش از دنیای استکبار پول می گیرد و آدم می کشد، مطمن باشید که در نقشه شوم خود برای نابودی تشیع ناکام خواهد ماند.
 
حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: خداوند در آیه 36 سوره زمر "لَیسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ وَیُخَوِّفُونَکَ بِالَّذِینَ مِن دُونِهِ وَمَن یُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ " به مساله هدایت بشر اشاره می کند و می فرماید "هر کسی را که بخواهم هدایت خواهم کرد و هر که را هدایت نکنم گمراه می‎شود".
 
ایشان خاطرنشان کردند: هدایت در نظام خلقت به سه دسته تقسیم می شود که نوع اول آن، هدایت تکوینی است؛ مثل این که مورچگان با اینکه آموزش ندیده اند ولی می دانند که چه مسیری را طی کنند؛ این هدایت در ذات آفرینش است.
 
معظم له، هدایت تشریعی را دومین نوع هدایت بشر دانسته و افزودند: در این هدایت، بشر تحت هدایت اولیای الهی و پیامبران قرار گرفته و هدایت می شود که در این سیر هدایت انبیای و ائمه اطهار(ع) در بالاترین درجه قرار دارند.
 
این مرجع تقلید یادآورشدند: کمک‎های غیبی نوع سوم هدایت است که در این هدایت انسان با یک حادثه و کمک الهی راه خود را پیدا میکند؛ ایشان گفتند: عده‎ای گمان بردند که این آیه دربردارنده جبرگرایی است در حالی که اینکه می‎گوید که خدا هر کس که را بخواهد هدایت می‎کند مقصود آن است که این افراد ، خود در دایره هدایت خدا جای نگرفته‎اند وگرنه هدایت خدا همگانی است.
 
حضرت آیت الله سبحانی با بیان این مطلب که خداوند عمل انسان‎های نیکوکار را دو برابر یعنی به احسن قبول می‎کنند، تصریح کردند: قطعا در خصوص عذاب گناهکاران و مشرکان ذی انتقام است و انتقامش را از آنان می‎گیرد.
 
معظم له در پایان گفتند: خداوند در آیه "وَمَنْ يَهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ مُضِلٍّ أَلَيْسَ اللَّهُ بِعَزِيزٍ ذِي انْتِقَامٍ/ و هر که را خدا هدایت کند هیچ گمراه کننده ای ندارد، آیا خدا عزّتمند و صاحب انتقام نیست؟(زمر/37)" به همین مسئله اشاره می‎کند که در خصوص گناهکاران ذی انتقام است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، نابودی ، ناکام ، تشیع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مرید
۰۱:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۳
هرکه با علی و آل او در افتد ورافتد
ناشناس
۲۳:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۳
داعش ماموریت دارد اهداف آ مریکایی ها وصهیونست هارا برای معرفی یک اسلام خشن
ونامتعارف به دنیا معرفی کند واین دین بزرگ را از پیشرفت باز دارد
اما این دین تنها نیست خداوند حامی این دین است وانقدر فداکار دارد تا انها را ناکام گذارد