سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورنعمت: پشت خداحافظی کریمی غمی نهفته است/ ما همیشه به راحتی اسطوره‌ها را از دست داده‌ایم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: علی کریمی در فوتبال از لحاظ فردی و درک بازی یک استثنا بود که باید الگوی دیگران در فوتبال قرار بگیرد.

اردشیر پورنعمت در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، درباره ارزیابی‌اش از حضور علی کریمی درفوتبال ایران گفت: کریمی از لحاظ فردی و تکنیک در سطح بالایی قرار داشت و بازیکنی بود که می‌تواند رفتار فردی‌اش الگوی خیلی از بازیکنان جوان در فوتبال قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: کریمی این قدرت را داشت که در مقابل هر مدافعی به راحتی از آن عبور کند و تنها کسی که در فوتبال این مهارت تکنیک را داشت کریمی بود و بازیکنی مثل کریمی می‌تواند با این مهارت همیشه روی دیگر بازیکنان تاثیرگذار باشد و باید از تجربیات کریمی در فوتبال استفاده شود تا بازیکنان جدید بتوانند با مهارت و تکنیک کریمی در فوتبال ما متولد شوند.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین درباره ارزیابی‌اش از اینکه آیا رفتن علی کریمی باعث می‌شود که جای خالی‌اش می‌شود یا نه افزود: در حال حاضر جای خالی کریمی در فوتبال حس نمی‌شود چرا که زمان می‌برد تا همه به واقعیتی که اتفاق افتاده پی ببرند و در آینده در بازیهای فوتبال نبود مهارت و تجربیات کریمی احساس خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر بازیکنی مثل کریمی در جام جهانی حضور داشت می‌توانست با حملات فردی‌اش باعث شود که حریفان عقب‌نشینی کنند و فشار را از تیم ملی خودمان کم می‌کرد خلا بازیکنی مثل کریمی به این راحتی‌ها در فوتبال ایران ما پر نخواهد شد.

پورنعمت درباره اینکه آیا بهتر نبود کریمی بعد از پایان لیگ با یک تشریفات خاص خداحافظی می‌کرد اظهار داشت: علی کریمی با توجه به حرفهایش که کلیدی است و اخلاق درون‌گرایی که دارد نشان می‌دهد که پشت این خداحافظی یک ناراحتی و دلخوری خوابیده و از برخوردهیی که با این اسطوره انجام شده ناراحت است.

وی در ادامه بیان کرد: فوتبال ما خیلی راحت بازیکن که این همه برای فوتبال زحمت کشیده را از دست می‌دهد و هیچ قدردانی از این اسطوره انجام نمی‌دهد.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان  کرد: تصورم براین است که کریمی با توجه به شرایطی که برایش پیش آمده ناراحت است و ترجیح داده که در سکوت از فوتبال کناره‌گیری کند.

اکبر باقری

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۹:۱۶ ۳۱ تير ۱۳۹۳
اگر به عدالت خداوند ایمان داشته باشیم ظلم پایدار نمیمونه دنیا داره مکافاته، یاحق