سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدارك شبكه مستند برای روز قدس:

از بحران آب در غزه تا قاچاق اعضای بدن

شبكه مستند سیما با مستندهای جدیدی همچون « رنگ آب » ، « ارتباطات اسرائیلی» ، « وقتی آن‌ها آمدند » ، « پنج دوربین شكسته » و « خیابان یكطرفه » به استقبال روز قدس می‎رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  « رنگ آب » در 75 دقیقه به بحران آب در غزه می پردازد‌. این بحران توسط رژیم صهیونیستی بر مردم تحمیل شده است. این رژیم آب را بر غزه بسته است و در حالی كه كودكان غزه از آب سالم شرب محروم اند از این آب برای ساخت استخر پرورش ماهی استفاده می كند.

 « ارتباطات اسراییلی » نیز در دو قسمت 75 دقیقه ای به قاچاق اعضای بدن توسط صهیونیست ها می پردازد. دزدی و قاچاق اعضا نه تنها فلسطینیان بلكه خود مردم سرزمین اشغالی را نیز بی نصیب نگذاشته است. این مستند برای اولین بار تصاویری باورنكردنی از قاچاق اعضا در دل سرزمین های اشغالی را ارائه می كند.
 
 « وقتی آن‌ها آمدند » نیز در یك قسمت 50 دقیقه ای از شبكه مستند پخش خواهد شد. این مستند روایت خاطرات تلخ بانوان مبارز لبنانی و فلسطینی است كه در زندان های رژیم صهیونیستی شرایط بد و باورنكردنی را تجربه كرده اند.
 
 « پنج دوربین شكسته » كه یكی از جنجال برانگیزترین مستندهای تاریخ اسكار نیز هست، در روز قدس از شبكه مستند پخش می‌شود.
 
این مستند داستان سال‌ها مقاومت فلسطینیان ساكن روستای بلعین است كه برای باز پس‌گیری اراضی خود از غاصبان رژیم اشغالگر قدس از سال‌ها پیش هر هفته تظاهرات می‌كنند و با ارتش این رژیم غاصب درگیر هستند.
 
«پنج دوربین شكسته»، پنج داستان مختلف درباره‌ی عماد برنات، خانواده او و مردم روستای بیلین در كرانه غربی است. هر دوربین شكسته برنات، با خود، داستانی درباره مقاومت دارد. دوربین‌های عماد كه هر یك ناظر بخشی از این حوادث وحشتناك در دوره‌های مختلف‌اند، یكی پس از دیگری مورد اصابت گلوله قرار گرفته یا شكسته می‌شود.
 
«پنج دوربین شكسته»، روایتگر بخشی از تاریخ خاورمیانه، از زاویه دید یك شهروند شجاع فلسطینی است كه در هشتاد و پنجمین دوره از جوایز اسكار كاندید شد اما كارگردان آن را به جرم فلسطینی بودن در بدو ورود به ایالات متحده بازداشت كردند و با وساطت مایكل مور آزاد شد. همچنین مایكل مور بعد از این كه این مستند با ناداوری جایزه اسكار را دریافت نكرد از كارگردان آن عذرخواهی كرد.
 
همچنین «خیابان یكطرفه »  مستندی 30 دقیقه‌ای است كه به بررسی مواضع آمریكا در قبال جمهوری اسلامی ایران از جمله مخالفت با صدور روادید برای حمید ابوطالبی نماینده كشورمان در سازمان ملل متحد می‌‌پردازد. در این میان نقش لابی های صهیونیستی نیز انكار ناپذیر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شبکه ، مستند ، تدارکات ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.