سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات عدیده‌ی برخی کشورها در بهداشت پایه/ آموزش‌های عمومی بهترین اقدام در کشورهای جهان سوم

معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران در برخی از کشورهای دارای مراکز درمان است که برخی از آن‌ها در ارائه بهداشت پایه مشکلات بسیاری دارند.

سید رضا رئیس‌کرمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مراکز درمانی هلال احمر در خارج از  کشور گفت: جمعیت هلال  احمر ایران با 29مرکز درمانی بهداشتی در 19کشور جهان که بیش از نیمی از آن در کشورهای آفریقایی است، به مردم ساکن آن مناطق خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به حضور 27 پزشک در این مراکز  درمانی افزود: در این مرکز بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌شود، نیروهای بومی و محلی نیز فعالیت می‌کنند.

رئیس‌کرمی به مهمترین مشکل این کشورها در امر بهداشت و درمان اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه این کشورهای در حوزه‌ی بهداشت و خدمات پایه مشکلات زیادی دارند که مبنا قرار دادن آموزش در این مناطق با هدف ارتقای آگاهی عمومی مردم  در جهت جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های رایج در آن مناطق از برنامه‌های بهداشتی در کشورهای مذکور است.

وی در پایان با اشاره به اولویت‌های این معاونت در سال جاری خاطرنشان کرد: تدوین سند توسعه‌ی سلامت در سطح کشور و فراگیری آن در همه‌ی استان‌ها به منظور رسیدن به نقشه‌ی راه برای فعالیت‌های درمانی از اولویت‌ها در سال جاری است.


انتهای پیام/
 
برچسب ها: کشور ، بهداشت ، اموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.